۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی نیازمند توجه دولت است
نماینده مردم شیراز در مجلس:

ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی نیازمند توجه دولت است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: ساماندهی صندوق های بازنشستگی به عنوان یک معضل و مشکل جدی نیازمند توجه بیشتر و فوری دولت است.

به گزارش بازار، جعفر قادری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: قدردان حضور پرشور و گسترده مردم استان فارس در تشییع پیکر سردار بی سر شهید اسکندری هستم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اتهاماتی که از ناحیه برخی از فتنه گران علیه ولایت فقیه و سردارانی همچون سردار شهید همدانی وارد شده، نمونه ای از کشف همه فتنه گران و درستی راه مجاهدان و مدافعان حرم است.

وی ادامه داد: یک سال از عمر دولت گذشت؛ اگرچه سفرهای استانی برای شناخت دولت از استان ها لازم بود ولی برای حل مشکلات مردم کفایت نمی کند؛ دولت باید در سه سال باقی مانده اهتمام خود را مصروف به اجرای مصوبات استانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: گرچه جهت گیری دولت در فروش بیشتر نفت، تعامل با کشورهای همسایه و سایر مولفه ها درست بوده اما نیازمند امضاء قرادادهای بلندمدت با کشورها از سوی دولت هستیم تا فشار تحریم ها کاهش یابد.

قادری گفت: مدارای دولت با مدیران و کارکنان خسته، بی انگیزه، دشمن تراش و چوب لای چرخ گذار قابل درک نیست؛ نیاز است دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیل در کسب و کار گرچه جایگاه قانونی پیدا کرده ولی نیاز است کل حاکمیت برای اجرایی شدن آن اقدام کند؛ مقاومت برخی از افراد در مجموعه های وابسته به قوه قضائیه یا کانون وکلا یا سایر صنوف در مقابل قانون و تفسیر به رای قوانین قابل دفاع نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساماندهی صندوق های بازنشستگی به عنوان یک معضل و مشکل جدی نیازمند توجه بیشتر و فوری دولت است؛ ادامه کم توجهی به صندوق های مذکور منجر به ورشکستگی این صندوق ها خواهد شد.

وی ادامه داد: همانطور که با کمک بخش های عمومی غیردولتی امکان انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان فراهم شد، انتظار می رود دولت به بخش های غیر دولتی برای سایر استان های مستعد و کم آب هم کمک کند و همچنین دولت و نهادهای دیگر وارد شوند. بی برنامگی دولت برای استفاده از ظرفیت دریاها قابل توجیه نیست؛ اینکه مناطق ساحلی کشور به عنوان مناطق محروم از کمترین امکانات برخوردار باشند پذیرفته شده نیست لذا دولت باید از همه ظرفیت ها و کشاندن امکانات به مناطق ساحلی اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تعداد زیاد باغ شهرها در حوالی شهرها نیازمند ساماندهی و حل مشکل توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه است؛ برخورد با معلول ها و عدم توجه به حل مشکلات ریشه ای برای باغ شهرها زیبنده نظام و انقلاب نیست؛ انتظار می رود کمیسیون کشاورزی هر چه سریع تر طرح و همچنین دولت لایحه مربوطه را ارائه کنند تا مشکلات برطرف شود.

قادری گفت: بهتر است دولت توجه به مشکلات شهرهای کوچک و روستاها را در اولویت قرار دهد؛ طولانی شدن فرآیند اصلاح طرح های هادی روستاها با شعارهای دولت و حاکمیت سازگاری ندارد و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها و کلان شهرها خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبران خسارت های مادی وارد شده در سیل اخیر در شهرستان های فارس مطالبه جدی نمایندگان استان است. فکر می کنم در این زمینه مقداری تعلل و کم کاری می شود لذا نیازمند ورود جدی تر دولت هستیم تا خسارت های برآورده شده خصوصا برای کشاورزان و زیرساخت های آسیب دیده جبران شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیردولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است؛ امروزه در هر محفل و هر مجمع که نمایندگان شرکت می کنند و یا هر تماسی که از ناحیه بازنشستگان انجام می شود، موضوع همسان سازی و همچنین ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق مورد مطالبه است لذا دولت باید توجه کند.

وی ادامه داد: تسریع در بهره برداری از آزادراه شیراز-اصفهان و کمربندی های اطراف شیراز، مسیر شیراز-عسلویه و همینطور راه آهن شیراز به عسلویه و سایر محورهای کلیدی و استراتژیک فارس به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه نمایندگان است لذا انتظار می رود دولت توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین انتظار می رود دولت برای پرداخت اعتبارات عمرانی فکر جدی تری کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha