۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
پرداخت حقوق ۴ تا ۲۵۰ میلیونی در مازندران| ۹۰۰ هزار کارگر بیمه نیستند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پرداخت حقوق ۴ تا ۲۵۰ میلیونی در مازندران| ۹۰۰ هزار کارگر بیمه نیستند

ساری- بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: نبود قوانین مناسب و متقن سبب شده تا میزان حقوق و دستمزد پرداختی در استان بین چهار تا ۲۵۰ میلیون تومان در نوسان باشد.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بلاتکلیف بودن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند در کشور افزود: این کارمندان دارای ۲۷ نوع قرارداد بودند و نظم و نسق در حوزه دستمزد و حقوق وجود نداشت.

وی با اظهار اینکه حقوق چهار میلیون و یا ۲۵۰ میلیونی نیز در ادارات وجود دارد، گفت: این مسائل ریشه و منشاء در قوانین است و مدیران با استفاده از سلایق، اقداماتی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: وقتی قوانین ثابت و متقن نداریم سبب می شود تا مدیران سلیقه ای رفتار کنند و به عنوان نمونه در یک گروه شغلی در یک سازمان یک مدیر چهار میلیون، دیگری ۱۳ میلیون و نفر دیگر ۲۷ میلیون تومان حقوق دریافت می کند.

بابایی کارنامی یادآور شد: همچنین به عنوان مثال بخشداری در استان بیش از هفت میلیون حقوق می گیرد ولی رئیس یک اداره با دو نیرو ۳۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کند.

این نماینده مجلس طرح ساماندهی نیروهای شرکتی را از دیگر مسائل بیان کرد و گفت:همچنین در کشور بیش از ۹۰۰ هزار نفر بیمه نیستند و باید مسائل و مشکلات آنان رفع شد و رفع آن نیازمند اصلاح ماده ۵ قانونی است.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha