۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
 ۴۹۵ پرونده قاچاق کالا در تیرماه به مراجع قضایی معرفی شد

۴۹۵ پرونده قاچاق کالا در تیرماه به مراجع قضایی معرفی شد

مدیر کل بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیش از سه هزار گشت بازرسی قاچاق صورت گرفته که پس از تشکیل پرونده برای ۴۹۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «علیرضا رستمی» در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید اظهار داشت: طی تیرماه سال جاری سه هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این بازرسی ها، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۸۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیر کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به این که همه پرونده های تخلف در این حوزه جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است، تصریح کرد: بیشتر گشت های مشترک قاچاق کالا، در حوزه کالاهای مصرفی شهروندان بوده و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت ها، روغن ها و حامل های انرژی، کاغذ یا مقوا و انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح های نظارتی بازرسی و کشف کالای قاچاق در راستای دفاع و حفظ حقوق شهروندان، کنترل ورود کالاهای قاچاق و کمک شایان به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در راستای منویات رهبری است.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha