۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶
حفظ اصل سرمایه سهامداران در صندوق ضمانت اصل سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

حفظ اصل سرمایه سهامداران در صندوق ضمانت اصل سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: در میان ابزارهای موجود در بازار سرمایه، در حال حاضر تنها صندوقی که اصل سرمایه را تضمین می‌کند، صندوق‌های ضمانت اصل سرمایه است.

به گزارش بازار، ساناز ذبیحی گفت: بحث ضمانت سود که اخیرا توسط برخی مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری به صورت غیررسمی اعلام شده، این است که در حال حاضر هیچ صندوقی ضامن سودآوری و جبران خسارت در بازار سرمایه را ندارد.

او افزود: این ادعا صرفا با اتکا به پیش بینی مدیر از شرایط آینده بازار سرمایه و یا ذخیره تغییر ارزش سهام که در صندوق هم گفته شده، اعلام می‌شود و از این طریق مدیر صندوق تصمیم آن را مبنی بر تقسیم حداکثر این ذخایر در ماه‌های آتی اعلام می‌کند که این اعداد ۲۳ و ۲۴ درصدی به صورت موثر اعلام می‌شود و در بازارهای کوتاه مدت، معادل کمتر از ۲۲ درصد بانکی است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: به نظر می‌رسد که این تبلیغات بتواند تاحدی از خروج سرمایه بالاخص صندوق‌های درآمد ثابت پیشگیری کند و حتی موجب جذب سرمایه گذار جدید شود.

ذبیحی در ادامه گفت: همان طور که گفته شد، در حال حاضر تنها صندوقی که می‌تواند در صورت ماندگاری کوتاه مدت سرمایه گذار و هنگام خروج از صندوق؛ اصل سرمایه سهامداران خود را حفظ کند؛ صندوق ضمانت اصل سرمایه است که اخیرا به عنوان جدیدترین ابزار بازار سرمایه معرفی شده و به زودی سبد گردان کاریزما، اولین صندوق از این نوع را پذیره نویسی می‌کند که بدین شکل است که پرتفوی این صندوق‌ها بیشتر شبیه صندوق‌های سهامی هست و اگر در واحدهای عادی صندوق سرمایه گذاری کنید، می توانید در صورت خروج از این صندوق بعد از ۳ ماه، اصل سرمایه خود را تضمین کنید؛ بدون اینکه زیانی در این صندوق داشته باشید.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: در غیر این صورت هیچ صندوقی در حال حاضر ضامنی برای جبران خسارت سرمایه یا اصل صندوق سرمایه یا سودآوری ندارد.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha