۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
راهکار جدید سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

راهکار جدید سازمان مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در کنار واحدیابی سیستمی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور در کنار واحدیابی سیستمی تاکید کرد.

منظور در حاشیه بازدید از ادارات امور مالیاتی ورامین، پیشوا و پاکدشت، با تاکید بر لزوم اولویت دادن به واحدیابی‌های میدانی و سیستمی در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های میدانی و سیستمی و با استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و بهره گیری از اطلاعات و داده‌های مختلف، گنجینه‌های پنهان مالیاتی را در جای جای کشور و شهرهای مختلف کشف نماید.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هوشمند سازی مالیاتی را رویکرد اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی دانست و گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی ضرورت امروز اقتصاد کشور می‌باشد که برنامه‌ها و طرح‌های ملی و مهمی از جمله اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای نیل به این هدف، در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته است.

وی مهم‌ترین ثمرات هوشمندسازی مالیاتی را تحقق شفافیت، عدالت مالیاتی و انجام خدمت بهتر و سریعتر به شهروندان دانست و گفت: در دولت مردمی، همه امور با هدف خدمت بهتر به مردم انجام می‌شود، که در همین راستا ابلاغ الکترونیکی را به صورت جدی دنبال و به زودی تمام ابلاغ‌های مالیاتی، الکترونیک خواهد شد و مردم بدون مراجعه به ادارات از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است در جریان این بازدیدها، تعدادی از مودیان مالیاتی ضمن دیدار و گفتگو با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات خود در زمینه مالیات را بصورت رو در رو با دکتر منظور مطرح نمودند و ایشان نیز دستورات لازم برای پیگیری این موضوعات و مشکلات را صادر نمودند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی دیگر از این بازدیدها با شنیدن مسائل و مشکلات همکاران، نیروی انسانی چابک و با انگیزه را بزرگترین سرمایه نظام مالیاتی دانست و گفت بنابراین باور ما این است که ارکان سازمان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات همکاران از هیچ تلاشی فروگذار ننماید که در همین راستا اقداماتی از جمله ایجاد تسهیلات و وام برای همکاران و تلاش جهت بهبود وضعیت معیشت همکاران در دستور کار قرار گرفته است.

منظور در پایان تصریح کرد: در این بازدیدها با مشکلات همکاران آشنا می‌شویم و وضعیت رضایت مؤدیان را در صحنه بررسی خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه این بازدیدها، بهبود فرایند و اصلاح امور باشد.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha