۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
ضرورت تحقیق و توسعه جهت ماندگاری واحدهای تولیدی در بازار استان بوشهر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

ضرورت تحقیق و توسعه جهت ماندگاری واحدهای تولیدی در بازار استان بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تحقیق و توسعه جهت ماندگاری واحدهای تولیدی در بازار ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسین حسینی ظهر چهارشنبه در نشست دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۸۹ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت آموزش برای توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: به منظور توانمندسازی مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی و تجاری تحت پوشش این سازمان طی سال ۱۳۹۸ بیش از ۸۹ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت آموزش در زمینه‌های مختلف نظیر کسب‌وکار، تجارت، نوآوری و غیره با همکاری تشکل‌ها و دستگاه‌های هم‌خانواده برگزارشده است.

رئیس صمت استان بوشهر تصریح کرد: در راستای رسوخ دانش در واحدهای تولیدی به منظور ارتباط بین صنعت و دانشگاه اجرای طرح تاپ از دیگر اقدامات مهم بود که با اجرایی شدن آن تعداد ۳۷ واحد صنعتی، معدنی و تجاری نیاز خود را در سامانه طرح مذکور به میزان ۱۱۹ درصد از هدف تعیین‌شده ثبت نمودند.

حسینی با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقیق و توسعه جهت ماندگاری واحدهای تولیدی در بازار عنوان کرد: این سازمان در سال ۹۸ تعداد ۵ فقره جواز و پروانه فنی مهندسی و ۲ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه صادره نموده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعاً تعداد ۵۷ واحد مشاوره‌ای فنی و مهندسی و تعداد ۲۶ واحد دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه تحت پوشش این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

حسینی اظهار داشت: در راستای حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی و دانش بنیان و همچنین پیگیری‌های مستمر صورت گرفته طی سال ۹۸؛ افتتاح دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته در استان به منظور ارائه تسهیلات مالی به صنایع پیشرفته و دانش بنیان با انعقاد تفاهم‌نامه هشت‌جانبه متشکل از دانشگاه‌های استان، استانداری، سازمان صنعت معدن و تجارت و صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته از دیگر از اقدامات مهم این سازمان بوده است.

کد خبر: ۱۶٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha