۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
 نگرانی بانک‌های هند از یکپارچه شدن سیستم پرداخت داخلی با روسیه

نگرانی بانک‌های هند از یکپارچه شدن سیستم پرداخت داخلی با روسیه

بانک های هند از یکپارچه شدن سیستم پرداخت داخلی هند با روسیه اظهار نگرانی کردند و گفتند که این همکاری مالی می تواند تلاشی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده تلقی شود.

به گزارش بازار، روز جمعه اکونومیک تایمز به نقل از منابعی در بخش بانکی گزارش داد که بانک‌ها و موسسات مالی هند از ایده یکپارچه‌سازی سیستم داخلی این کشور برای انتقال اطلاعات مالی (SFMS) با سیستم پیام رسانی مالی روسیه (FSFS) حمایت نمی‌کنند.

بنا بر گزارش‌ها، مؤسسات مالی هند نگران هستند که ممکن است این اقدام، تلاشی برای دور زدن محدودیت‌های آمریکا که به عنوان بخشی از تحریم‌های گسترده‌تر در پاسخ به عملیات نظامی مسکو در اوکراین که علیه بانک‌های روسیه اعمال شده است، تلقی شود.

یک بانک دار ارشد به رسانه‌ها گفت: روز چهارشنبه، هنگامی که بانک داران هندی و روسی برای بحث در مورد تجارت روپیه جلسه‌ای برگزار کردند، این موضوع مطرح شد. این طرح پیشنهادی فرصتی را برای هر بانک روسی تحت تحریم، فراهم می‌کند تا راهی برای اتصال به حساب‌های وسترو در بانک‌های هندی (که در آن یک بانک از پول بانک دیگر مراقبت می‌کند) از طریق یک کانال امن پیدا کند. پیش بینی می‌شود که هماهنگی سیستم پیام رسانی روسیه به سیستم داخلی انتقال اطلاعات مالی هند کمک کند.

اما پیوند سیستم داخلی انتقال اطلاعات مالی هند با سیستم روسیه می‌تواند راهی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده برای معامله با بانک روسی تحریم شده تلقی شود. برخی از بانک‌های کوچک و متوسط ‌روسی که تاکنون هدف تحریم‌ها قرار نگرفته و آماده افتتاح حساب در هند هستند، از عواقب تحریم‌های احتمالی آینده نیز بیم دارند.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha