۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
اختصاص بسته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های حمل و نقل
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص بسته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های حمل و نقل

اسلامی، وزیر راه از اختصاص بسته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شرکت‌های حمل و نقلی اعم از ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: برای جلوگیری از آسیب دیدن واحدهای حمل و نقلی بسته‌ای را از محل تسهیلاتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب کرده بود آماده کردیم.

وی با بیان اینکه این بسته برای شرکت‌ها و افراد هر دو در نظر گرفته شده است، افزود: این بسته به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که کسی را از کار برکنار نکند و یا تعدیل نیرو صورت نگیرد.

اسلامی گفت: فهرست این شرکت‌ها و مبالغی که موافقت آن را از ستاد اقتصادی دولت گرفتیم، در دستور کار است و به محض نهایی شدن شرایط آن با هماهنگی با بانک مرکزی، به بانک‌ها ابلاغ و به زودی به شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بسته اولیه‌ای که در فاز نخست در دستور کار قرار گرفته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است به علاوه ۱۱۳ هزار راننده و فعال در حوزه فعالیت‌های بین شهری که اسامی آن‌ها با شماره کارت هوشمند و کد ملی در اختیار وزارت رفاه قرار گرفته است که به صورت قرض الحسنه به آنان پرداخت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این رانندگان افرادی بودند که به علت شیوع کرونا بسیار آسیب دیدند چرا که حقوق رانندگان اتوبوس عمدتا به صورت سرویسی است و حقوق ماهیانه ندارند و در صورت سفر نرفتن درآمدی کسب نمی‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه این مبلغ به خود راننده پرداخت می‌شود افزود: مبلغ آن دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه است که برای کمک به معیشت رانندگان پرداخت خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: وزارت رفاه بزودی این مبلغ را به رانندگان پرداخت کند.

اسلامی گفت: به صاحبان اتوبوس نیز که شامل راننده هم می‌شود مبلغ سرانه ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در بسته ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های ریلی، هواپیمایی، دریایی و جاده‌ای باید سرپانگه داشته شوند تا به حیات خود ادامه دهند افزود: این مبالغ، مبالغی است که برای جلوگیری از بیکاری و تعدیل نیروی انسانی و نیز سرپا نگه داشتن شرکت‌های هواپیمایی، ریلی و حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تقدیر و تشکر از مردم که امسال دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را اجابت کردند گفت: امسال سفرها به شدت کاهش یافت به گونه‌ای که سفرهای هوایی ۷۸ درصد، با اتوبوس ۸۳ درصد، دریایی‌ها بیش از ۹۸ درصد و قطار بیش از ۹۴ درصد لغو شد.

اسلامی افزود: از سوی دیگر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را در پایانه‌ها، سامانه‌ها مستقر کردیم و هیچگونه عارضه‌ای متاثر از شیوع و وقوع ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی بین شهری اعم از جاده‌ای، هوایی و ریلی نداشتیم.

وی همچنین در خصوص طرحی برای نقل و انتقال مستاجران گفت: یکی از عواملی که دغدغه مردم هم برای مالکان و هم برای مستاجران است آن است که نقل و انتقالات در تابستان صورت می‌گیرد.

اسلامی افزود: با توجه به شرایط کرونا و جابجا نشدن و بسته بودن بنگاه‌های معاملاتی این‌ها خود به خود به یک اضطراب در خانواده‌ها تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یک پیشنهادی را در ستاد ملی مبارزه با کرونا تهیه کردیم گفت: این طرح مبنی بر گرفتن مهلت برای جابجایی مستاجران به علت شرایط این ایام، در دستور کار رئیس جمهور بود که در کمیته مربوطه‌ای به طور تخصصی بحث شود.

اسلامی افزود: اکنون در کمیته اقتصادی مطرح است و به محض اعلام نظر وزارت بهداشت، در ستاد ملی مبارزه با کرونا در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم برای آن تصمیم گیری کنیم.

کد خبر: ۱۶٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha