۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
لزوم همراهی دولت و مجلس در مسیر ساماندهی استخدام کارکنان
رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

لزوم همراهی دولت و مجلس در مسیر ساماندهی استخدام کارکنان

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مجلس به وظیفه ذاتی خود در جهت تضمین آینده شغلی جوانان عمل خواهد کرد از دولت خواست تا در این مسیر با آن‌ها همراه شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده در تشریح جزییات آخرین اخبار پیرامون روند بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، گفت: بررسی این طرح زمان می‌برد چراکه نماینده دولت در جلساتی که در آن‌ها به بررسی طرح مذکور می‌پردازیم، حضور پیدا نکرده و اگر بدون نظر دولت این طرح مصوب شود از جامعیت کافی برخوردار نخواهد بود چرا که ممکن است برخی گروه‌ها در آن لحاظ نشده باشند.

نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما از دولت به ویژه سازمان اداری و استخدامی کشوری و سازمان برنامه و بودجه به طور مکرر دعوت کرده‌ایم که در این جلسات حضور پیدا کنند و نظر خود را پیرامون بندهای مختلف این طرح اعلام کنند تا به یک اتفاق نظری پیرامون نحوه ساماندهی کارکنان برسیم و معایب آن برطرف کرده و محاسنش را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جمع‌بندی نظر نمایندگان و بررسی‌های صورت گرفته پیرامون این طرح آماده است، اما معتقدم قبل از بررسی آن در صحن باید نمایندگان دولت نیز در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کنند و نظر خود را اعلام کنند سپس با لحاظ نظرات دولت در صحن ارائه شود.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و به وظیفه ذاتی خود برای تعیین تکلیف تعداد زیادی از جوانان کشور که در بخش‌های مختلف در قالب انواع و اقسام قراردادهای استخدامی ناپایدار فعالیت دارند، عمل خواهیم کرد و نمی‌توانیم بپذیریم که آن‌ها همچنان بلاتکلیف باقی بمانند و بدون تضمین آینده شغلی به فعالیت خود ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بر اساس مکاتبه‌ای که با رییس جمهور هم داشتیم مشخص شد که وی نیز با این طرح موافق است بنابراین باید دولت و مجلس در این زمینه با هم همصدا شوند در این راستا همچنان منتظر شنیدن نظرات نمایندگان دولت هستیم در غیر این صورت طرح به صحن ارسال شده و با اکثریت آراء نیز به تصویب خواهد رسید.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته ما نمی‌خواهیم این طرح نیز به سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یا اعمال افزایش ۵۷ درصد حقوق کارگران دچار شده و یک پروسه برای اجرای آن طی شود چراکه معتقدیم مردم باید در آرامش و آسایش زندگی کنند بنابراین از دولت می‌خواهیم که در مسیر ساماندهی استخدام کارکنان با مجلس همراه شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha