۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
لزوم ایجاد سیل بند «خرم» ظرف یک سال و نیم/ منطقه ویژه اقتصادی جازموریان سریعا ایجاد شود
رئیسی در جمع مردم جیرفت:

لزوم ایجاد سیل بند «خرم» ظرف یک سال و نیم/ منطقه ویژه اقتصادی جازموریان سریعا ایجاد شود

جیرفت- رئیس جمهور بر لزوم اجداث سیل بند «خرم» ظرف حداکثر یک سال و نیم آینده تاکید کرد و گفت: مصوبه ۱۵ ساله منطقه ویژه اقتصادی هم باید هرچه سریعتر اجرا شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع مردم جیرفت در مصلی این شهر اظهار کرد: این دومین سفر بنده به جنوب کرمان است؛ در اولین سفر از مناطق سیل زده بازدید کردم و موفق به حضور در جمع مردم نشدم و این بار این توفیق حاصل شد.

وی با اشاره به حضور در روستاهای جنوب استان کرمان و منطقه جازموریان گفت: در زمینه کشاورزی مشکلات باید برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: مردم جنوب استان کرمان در عرصه های تولید و کشاورزی نقش آفرین کرده و در جهت استقلال کشور گام برمی دارند.

رئیسی با اشاره به اینکه مردم استان کرمان اهل فعالیت و تلاش هستند، افزود: کشاورزی محور تلاش مردم در جنوب استان کرمان است.

رئیس جمهور بیان کرد: نقش تولید امروز در استقلال کشور بسیار حائز اهمیت است و طبق تاکیدات رهبری تولید در کشور رونق می گیرد.

رئیسی با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در کشور گفت: باید موانع موجود بر سر راه تولیدات کشاورزی برطرف شود.

کشاورزان جنوب کرمان در جهت استقلال کشاورزی نقش آفرینی کنند

وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی کشت افزود: کشت علاوه بر اینکه می تواند منافعی برای کشاورز داشته باشد می تواند گامی در جهت استقلال کشور هم باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز در حالی باید واردات کالاهای اساسی داشته باشیم که سرزمین حاصلخیز این منطقه این استعداد را دارد که گامی جدی در جهت استقلال کشاورزی و کالاهای اساسی بردارد.

رئیس جمهور کرمان از کشاورزان جنوب استان کرمان خواست در جهت استقلال و خودکفایی کشور گام بردارند و افزود: انتظار می رود که کشاورزان در زمینه تامین امنیت غذایی و استقلال کشاورزی در کشور نقش ایفا کنند.

سیل بند ظرف یک سال و نیم احداث شود

وی با اشاره به سیلاب خیز بودن جنوب کرمان گفت: آیا راهی برای کنترل این سیلاب و تبدیل این تهدید به فرصت برای کشاورزی وجود دارد؟ راهکار این مساله احداث سیل بند خرم یا همان سیل بند جیرفت است.

رئیسی بیان کرد: ایجاد این سد مدت های مدیدی مطرح است؛ با توجه به اینکه سیل هر لحظه ممکن زندگی و اراضی مردم در جازموریان را به خطر بیاندازد باید هرچه سریعتر و حداکثر ظرف مدت یک سال و نیم این پروژه اجرا شود.

وی ادامه داد: حتما در مصوبات سفر بر احداث سیل بند خرم تاکید خواهم کرد؛ مردم نباید از آمدن باران احساس زحمت و مشکل کنند بلکه باید از آن برای رونق زندگیشان استفاده کنند.

معطلی ۱۵ ساله یک مصوبه

وی گفت: در مصوبات سال گذشته پروژه ایجاد منطقه ویژه جازموریان را داریم اما بعد از ۱۵ سال هیچ اقدامی در این زمینه نشده است.

رئیسی بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان می تواند منجر به رونق تولید و اشتغال در این منطقه شود ما نباید شاهد این باشیم که خانواده و جوانان آماده کار و تلاش معطل بماند.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری از بیکاری رنج می برند، افزود: این مصوبه به ناحق و ناورا ۱۵ سال معطل مانده است و باید سریعتر اجرایی شود.

رئیس جمهور گفت: شرکت های معدنی در کنار سودی که دارند، دارای مسئولیت اجتماعی نسبت به مردم بوده و باید در توسعه منطقه نقش آفرینی کنند. با همکاری شرکت ها این ظرفیت باید سریعا رقم بخورد و تولید اشتغال کند.

وی همچنین تامین امنیت جاده های مواصلاتی استان به ویژه در مناطق دور افتاده را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مساله در مصوبات سفر دیده شده و مورد تاکید برای پی گیری جدی قرار خواهد گرفت.

رئیسی همچنین از شهرستان شدن جازموریان خبر داد و گفت: همچنین استان «کرمان جنوبی» تشکیل خواهد شد.

وی در خصوص معدن فاریاب گفت: خلع ید شرکت معادن فاریاب انجام شده است و این معادن به زودی به افراد مناسب واگذار می شود.

وی گفت: در شورای اداری تاکید می‌کنم که باید در معادن یک تحول روی دهد، ما اداره معادن را اینگونه نمی پسندیم و باید یک کار انقلابی در کرمان انجام شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha