۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴
ضرورت افزایش سقف تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن| متقاضیان توان آورده بیشتر ندارند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت افزایش سقف تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن| متقاضیان توان آورده بیشتر ندارند

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به تورم عمومی و افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده های مسکن، گفت که ضرورت دارد تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن افزایش یابد.

سیدمحمدمرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بیشتر متقاضیان واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن از پرداخت هزینه های این طرح ناتوان و با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به تورم و افزایش ۷۰ درصدی نهاده های ساختمانی، افزود: باید سقف تسهیلات بانکی هر ساله متناسب با نرخ تورم افزایش و متراژها هم متناسب با توان مالی متقاضیان، متفاوت و متنوع در نظر گرفته شود.

مرتضوی گفت: تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان مهم ترین بخش تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن است که کفاف ساخت و تکمیل پروژه ها را نمی دهد، باید در شرایط فعلی اقتصادی از توان مالی انبوه سازان هم در این بخش استفاده کرد.

وی بیان کرد: در ارائه الگوهای مالی در تامین هزینه های نهضت ملی مسکن باید متفاوت و خلاقانه عمل کنیم و در برخی از موارد باید تجدیدنظرهایی هم انجام شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: طبق برنامه باید تاکنون پروژه ها به پیشرفت حدود ۲۵ درصدی می رسید و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد اراضی تامین می شد ولی این موضوع محقق نشده است.

مرتضوی اضافه کرد: اقداماتی طی یک سال گذشته انجام شده اما همچنان گره ها و مشکلاتی وجود دارد و ما به عنوان انبوه سازان حاضر هستیم ظرفیت های خود را پای کار بیاوریم ولی لازم است تا تعاملات گسترده تر و همچنین انعطاف بیشتری را از سوی دولت ببینیم.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha