۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
مقصر بی کیفیتی خودرو؛ خودروساز یا قطعه ساز؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پاسخ داد

مقصر بی کیفیتی خودرو؛ خودروساز یا قطعه ساز؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودروسازی یک زنجیره است و در کیفیت تولید تمام این زنجیره درگیر هستند.

به گزارش بازار، لطف الله سیاهکلی گفت: خودروسازی یک زنجیره است و از قطعه سازی شروع و به خودروسازی ختم می‌شود؛ در این زنجیره مافیایی تشکیل می‌شود که دولت را در مسیر غلط تصمیم گیری قرار می‌دهد، وجود همین مافیا باعث می‌شود که دولت به برخی از بخش‌های این زنجیره توجه کند و بخشی دیگر مورد توجه نباشد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، اگر دولت از خودروسازان حمایت می‌کند باید از تمام این زنجیره حمایت کند؛ کیفیت خودرو بر اساس کیفیت قطعه سنجیده می‌شود و اگر از قطعه سازان حمایت نکنیم نباید انتظار داشته باشیم قطعه با کیفیت تحویل دهند.

سیاهکلی افزود: اکنون بسیاری از قطعه سازان به دلیل بدهی خودروسازان، رو به ورشکستگی رفته اند و درآمد خوبی ندارند؛ همین عامل می‌تواند در روند تولید قطعه تاثیر بگذارد.

این نماینده مجلس گفت: مشکلات اصلی صنعت خودرو به گردن خودروساز است نه قطعه ساز چرا که خودروساز سفارش دهنده است و قطعه ساز مطابق خواسته خودروساز عمل می‌کند.

به گفته عضو کمسیسون صنایع مجلس، اکنون قطعه سازان با وجود بدهی‌های هنگفت، اما همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و این صنعت را رها نکرده اند، نمی‌گوییم قطعه سازان بی تقصیرند، اما در مقابل خودروسازان بی تقصیرتر هستند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha