۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
تغییر چشمگیر در نرخ جفت ارز USD/CNY| پیش بینی نرخ برای روزهای آتی
تحلیل بازار فارکس؛

تغییر چشمگیر در نرخ جفت ارز USD/CNY| پیش بینی نرخ برای روزهای آتی

قیمت جفت ارز USD/CNY به شدت کاهش یافت و سپس بخشی از این افت نرخ جبران شد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز USD/CNY به شدت کاهش یافت و سپس بخشی از این افت نرخ صبح پنجشنبه جبران شد. نرخ این جفت ارز به حمایت مهم ۶.۷۲۲۷ سقوط کرد که پایین ترین نقطه از ۱۴ جولای سال جاری به این سو به حساب می آید.

جفت ارز دلار/یوآن پس از افت چشمگیر، بار دیگر به نرخ ۶.۷۴۰۰ بازگشت که ناشی از تمرکز سرمایه گذاران بر آخرین داده های مربوط به نرخ تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده و چین بود.

با تمرکز سرمایه گذاران بر تنش های مداوم بین چین و ایالات متحده، نرخ مبادله دلار به یوآن اندکی افزایش یافت. این تنش ها پس از سفر نانسی پلوسی به تایوان تشدید شده و با انتشار اخبار مربوط به برگزاری رزمایش های مداوم توسط ارتش چین و در محدوده اطراف تایوان و همچنین تبلیغات رسانه های غربی مبنی بر آماده شدن پکن برای حمله نظامی به این جزیره افزایش یافت.

قیمت جفت ارز USD/CNY همچنین به آخرین اعداد تورم مصرف کننده چین و آمریکا، واکنش نشان داد. داده های منتشر شده توسط آژانس آمار چین نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده چین (CPI) از -۰.۲٪ در ژوئن به ۰.۵٪ در جولای افزایش یافته است.

در همین حال، در ایالات متحده، داده های آژانس آمار اقتصادی این کشور نشان داد که تورم در ماه جولای به شدت کاهش یافته است. آمار تورم قیمت مصرف کننده از ۱.۳% یا ۰.۰% کاهش یافته و با این حساب، تورم سالانه از ۹.۱٪ به ۸.۵٪ کاهش یافت. با این حال، تورم اصلی که شامل قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی می شود، بدون تغییر در نقطه ۵.۹ درصد باقی ماند.

پیش بینی نرخ USD/CNY

تغییر چشمگیر در نرخ جفت ارز USD/CNY| پیش بینی نرخ برای روزهای آتی

جفت ارز USD/CNY طی چند هفته گذشته حرکتی نسبتا ثابت داشته است. در ادامه مسیر اما نرخ این جفت ارز در ماه آگوست افزایش یافت و مقاومت قوی در نقطه ۶.۷۸۲۰ پیدا کرد که بالاترین نقطه از ماه می امسال محسوب می شود. سپس این جفت، ساختاری شبیه به الگوی سر و شانه‌ تشکیل داد که معمولاً علامت نزولی است. سپس اندکی کمتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرد.

اکنون، با لمس خط نرخ این جفت ارز روند صعودی که به رنگ سبز نشان داده شده، یک الگوی شکست و تست مجدد تشکیل داده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که نرخ مبادله دلار به یوآن روند نزولی را از سر گرفته و دومین حمایت از نقطه محوری استاندارد در ۶.۷۲۰۰ را دوباره آزمایش کند. حرکت به بالای مقاومت در ۶.۷۵۰۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha