همکاری بخش خصوصی ایران با شورای بین دولتی کشورهای مشترک‌المنافع

همکاری بخش خصوصی ایران با شورای بین دولتی کشورهای مشترک‌المنافع

نشست تجاری با هیاتی از تاجیکستان و روسیه به سرپرستی رئیس شورای بین دولتی کشورهای مستقل مشترک المنافع در حوزه های حمل‌ونقل، راه سازی، قیر، فولاد، چرم و کفش برگزار شد.

به گزارش بازار، با همکاری معاونت بین‌الملل اتاق ایران، کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران و فدراسیون حمل و نقل ایران، نشست تجاری با هیئت تجاری از تاجیکستان و روسیه به سرپرستی رئیس شورای بین دولتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی. آی. اس) در حوزه های حمل‌ونقل، راه سازی، قیر، فولاد، چرم و کفش برگزار شد. در این نشست همکاری در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل و راه‌سازی و همچنین تسهیل و روان‌سازی مسیرهای ترانزیتی ایران و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بعد از گفت‌وگوهای طرفین مقرر شد پیگیری و همکاری برای توسعه مسیرهای ترانزیتی از جمله در ارمنستان و آذربایجان، تعاملات علمی و اعزام دانشجو در حوزه حمل و نقل، کاهش عوارض ورود کشورهای طرف همکاری، پیگیری لغو روادید با کشورهای ذیربط، مشارکت در کنوانسیون های بین المللی حمل و نقل و همچنین تامین اقلام مورد نیاز راه سازی با تلاش شرکت های ایرانی و همکاری در توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی با نقش آفرینی بخش خصوصی گسترش یابد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha