۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
اختصاص ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای همدان
از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی پیش بینی شد؛

اختصاص ۵۰۹ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای همدان

همدان - استاندار همدان گفت: ۵۰۹ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافت.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه محرومیت‌زدایی آبرسانی به روستاها اظهار کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافت.

وی گفت: در گام نخست آبرسانی به ۱۶۰ روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آبرسانی به این روستاها عملیاتی و آغاز شده است.

استاندار همدان افزود: در گام دوم، آبرسانی به ۲۴۷ روستا با تامین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفته که از سال‌ جاری روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد که امید می‌رود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان همدان یک طرح آبرسانی نیز در دستور کار ویژه قرار گرفت و آن تکمیل سد خرم‌رود تویسرکان است، بیان کرد: با تکمیل این طرح بیش از ۵۰ روستا از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهور به استان همدان به این طرح تخصیص یافت، گفت: قرار است این طرح تا اواخر پاییز امسال آبگیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال ۱۴۰۲ طول می‌کشد.

استاندار همدان ادامه داد: برای طرح آبرسانی بین‌حوزه‌ای همدان نیز در سفر استانی هیأت دولت، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: پیش از آن نیز با دستور آیت الله رئیسی در یک مرحله یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.

وی ابراز کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از دو ماه امید می‌رود با شتاب‌بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت ۱۴۰۱ به پایان برسد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 0
      پس تکلیف مرکز جامع سرطان همدان که حدود ۹ ماه این پروژه خوابیده چی شده اقای استاندار از موقعی که شما استاندار همدان شدی ان پروژه هم تعطیل شد خبر داری استاندار که بنیاد فرشچیان از بی عرضه بودن شما انهم رفت
    • علی شمس US ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      1 0
      چرا به طورقاطع ضربتی باچاههای غیرمحازسطح استان همدان برخوردنمی شودتمام باغات ازبی آبی درحال ازبین رفتن هستتدمخصوصا شهرستان تویسرکان دراین شهرت از مدیریت جهادی خبری نیست