۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار| ین ژاپن در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار| ین ژاپن در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا

نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) پس از انتشار گزارش تورم نسبتا ضعیف ایالات متحده، حرکت نزولی شدیدی را آغاز کرده و به پایین ترین سطح خود یعنی ۱۳۲.۰۵ سقوط کرد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) پس از انتشار گزارش تورم نسبتا ضعیف ایالات متحده، حرکت نزولی شدیدی را آغاز کرده و به پایین ترین سطح خود یعنی ۱۳۲.۰۵ سقوط کرد که پایین ترین نقطه از ۲ آگوست امسال محسوب می شود. این نرخ همچنان حدود ۴.۵۲ درصد کمتر از بالاترین نقطه در سال جاری به حساب می آید.

پس از انتشار آخرین آمار تورم توسط ایالات متحده، نرخ تبدیل دلار به ین تحت فشار شدید فروش قرار گرفت. اعداد اداره کار (BLS) این کشور نیز نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه جولای با افت اندک قیمت بنزین، کاهش یافته است. قیمت بنزین پس از رسیدن به اوج ۵ دلار در هر گالن در ماه ژوئن، برای ماه جولای به حدود ۴.۰۳ دلار کاهش یافت.

در نتیجه، شاخص بهای مصرف کننده از ۹.۱ درصد در ژوئن به ۸.۵ درصد در ژوئیه کاهش یافته است. اقتصاددانان انتظار داشتند که تورم کشور به ۸.۷ درصد کاهش یابد که آمار منتشر شده از سوی نهادهای اقتصادی آمریکا، اندکی بهبود را نسبت به پیش بینی های قبلی نشان می دهد.

بنابراین، نرخ USD/JPY کاهش یافته سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که سیاست های مربوط به افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو دیگر به اندازه چند ماه گذشته تهاجمی نخواهد بود.

پیش بینی نرخ USD/JPY

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز دلار| ین ژاپن در پی انتشار آمار اقتصادی آمریکا

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ برابری دلار به ین در تیرماه سال جاری به اوج خود در حدود ۱۳۹.۴۳ رسیده است. سپس افت شدیدی را آغاز کرد که به پایین ترین سطح یعنی ۱۳۰.۴۰ رسید که پایین ترین نقطه از ژوئن سال جاری محسوب می شود. این جفت اکنون به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و کمی بالاتر از سطح ۵۰% فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی بالاتر از سطح فروش بیش از حد قرار گرفته است. بنابراین، قیمت USD/JPY احتمالاً روند نزولی را از سر خواهد گرفت زیرا فروشندگان حمایت مهم را در ۱۳۰.۴۲ هدف قرار می دهند. همچنین حرکت به سمت محدوده بالاتر از مقاومت در ۱۳۴.۴۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha