۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
ثبت روزانه ۷ میلیون تراکنش در سامانه سدف

ثبت روزانه ۷ میلیون تراکنش در سامانه سدف

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: روزانه بیش از ۷ میلیون تراکنش و اطلاعات در سامانه درخواست فراورده‌های نفتی یا سامانه سدف ثبت می‌شود.

به گزارش بازار، علی اکبر نژادعلی افزود: سدف به‌عنوان بزرگترین سامانه متمرکز ارائه خدمات عمومی به مردم، با استفاده از بستری مبتنی بر وب (درگاه اینترنتی) به‌منظور درخواست و تخصیص سهمیه فرآورده‌های نفتی در حوزه‌های مختلف در دسترس درخواست‌کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تهیه و تدوین سامانه‌های نرم افزاری و ارائه خدمات در جهت توسعه دولت الکترونیک قدم‌های موثری برداشته است گفت: سامانه فروش ازجمله سامانه‌هایی است که در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در راستای دولت الکترونیک ایجاد شده است.

وی افزود: در سامانه فروش شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، مشتریان عمده جایگاه‌ها و مجاری عرضه از آسانترین مسیر حتی از منزل با این سامانه در ارتباط هستند.

نژاد علی با اشاره به اینکه سامانه درخواست فراورده‌های نفتی که به اختصار سامانه سدف گفته می‌شود یکی از سامانه‌های شرکت پخش است گفت: در سامانه سدف سه احراز کلی هویت کاربران، احراز هویت کاربردها و ارتباط سیستمی با وزارتخانه‌ها وجود دارد.

مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی ایران افزود: برای اطمینان از ارتباط واقعی مشتری برای دریافت فراورده احراز هویت کاربران با استعلاماتی از ثبت احوال، ثبت اسناد و املا ک و شرکت گاز و شرکت پست انجام می‌شود.

وی درباره احراز هویت کاربردها هم گفت: در این نوع احراز ۵۰ لینک وجود دارد که در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی تعبیه شده که شامل ارتباط سیستمی با وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان شیلات، سازمان هواپیمایی کشوری و سایر سازمان‌های مرتبط است.
نژاد علی سامانه فروش مرزی، سامانه فروش صادراتی و بخش ارایه مجوزهای احداث مجاری عرضه را از دیگر سامانه‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نام برد.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha