۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
پروژه های موفق کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده اند
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

پروژه های موفق کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده اند

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته توانسته اند از ظرفیت شرکت های بزرگ خود برای جذب سرمایه های مردمی استفاده کرده و این منابع را به پروژه های توسعه ای کشور تزریق کرده اند.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد کشور، بیان کرد: تجربه گذشته نشان داده که بخش خصوصی نقش پررنگ تری در توسعه کشور داشته است. هر فردی که می خواهد در بخش خصوصی سرمایه گذاری کند ابتدا می سنجد که این سرمایه گذاری برد برد است یا خیر. اما در بخش دولتی اینگونه نیست.

وی در ادامه اظها کرد: در بخش دولتی چه بازدهی وجود داشته باشد و چه بازدهی نداشته باشد از آنجا که دولت پول پرداخت می کند خیلی به پروژه اهمیت داده نمی شود. سرمایه گذار در بخش خصوصی به تراز مالی و سود و زیان توجه دارد. خیلی از کشورهایی که توانسته اند مسیر توسعه را بپیمایند و امروز به الگوی موفقیت تبدیل شوند از ظرفیت شرکت های بزرگ خود برای جذب سرمایه های مردمی استفاده کرده و این منابع را به پروژه های توسعه ای کشور تزریق کرده اند. فعالیت این شرکت ها ارزآوری گسترده ای برای آنان دارد.

نماینده مردم خاش در مجلس، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها به ضرورت مردمی کردن اقتصاد و به چرخش درآوردن چرخ تولید کشور تاکید داشته اند. به عنوان مثال اقدامی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان انجام داده در راستای جلب اعتماد مردمی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی است. تجربه نیز نشان داده که بخش خصوصی و شرکت هایی مانند فولاد مبارکه می توانند تاثیر مثبتی در توسعه کشور داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: سایر شرکت های بخش خصوصی نیز می توانند همانند شرکت فولاد مبارکه اصفهان نسبت به افزایش سرمایه و تقسیم سهام بین سهامداران خود اقدام کنند. این امر سبب جلب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری در این حوزه خواهد شد. اکثر پروژه های موفق کشور با سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی به سرانجام رسیده اند.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha