۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
خرید گوشت قرمز در خراسان جنوبی ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی:

خرید گوشت قرمز در خراسان جنوبی ۵۰ درصد کاهش یافت

بیرجند-رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی گفت: گرانی گوشت باعث شده که مردم نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش خرید داشته باشند.

سید غلامرضا زجاجی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی تغییر چندانی نکرده است ولی میزان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان جنوبی بیان کرد: گرانی گوشت باعث شده که مردم نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش خرید داشته باشند.

زجاجی با تأکید بر اینکه این کاهش خرید، وضعیت معیشت صنف ما را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، ادامه‌داد: در حال حاضر هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت تمام شده ولی بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

وی بیان‌کرد: قیمت تمام شده هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی حدود ۲۰۰ هزار تومان است ولی در صورت فروش به این قیمت بی شک بازار کشش لازم را نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان جنوبی گفت: قیمت گوشت مرغ نیز در خراسان جنوبی تغییر نکرده و به قیمت کیلویی ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

زجاجی با اشاره به اینکه میزان خرید گوشت سفید نیز چون گوشت قرمز در خراسان جنوبی کاهش یافته است، اظهارکرد: کسی که در گذشته در یک بار خرید ۲-۳ کیلو گوشت مرغ خریداری می‌کرده است در حال حار قادر به خرید ۷۰۰-۸۰۰ گرم گوشت هم نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که قیمت‌ها را جیب مردم و کشش بازار تعیین می کند ولی امیدواریم در روزهای آتی شرایط به هم نفع مردم و هم تولیدکننده رقم بخورد.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهینم ایران IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      اولا گوشت قرمز گران نیست ثانیآ اول شما قیمت جو وکنسانتره رو حتمآ نمیدونید و در آخر کالاهای دیگه گران شدن مردم اولویت دادن به نون و گوجه که فقط شکمشون سیر بشه آمار غلط به دولت ندین.مشاور خوبی نیستی حداقل بد نباشین