۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
 توقف صادرات نفت روسیه به چند کشور اروپایی

توقف صادرات نفت روسیه به چند کشور اروپایی

یک شرکت دولتی در روسیه انتقال نفت به چندین کشور در مرکز اروپا که وابسته به نفت روسیه هستند را متوقف کرد.

به گزارش بازار، چندین کشور اروپایی وابسته به انرژی روسیه روز سه‌شنبه پس از تأیید شدن این خبر که فرایند انتقال نفت روسیه از طریق یک خط لوله حیاتی متوقف شده، متحمل لطمه‌ای جدید شدند.

شرکت «ترانس نفت» به عنوان شرکت دولتی خدمات نفتی روسیه اعلام کرده انتقال نفت از طریق شاخه جنوبی خط لوله انتقال نفت «دروژبا» را که با عبور از اوکراین به جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان می‌رسد متوقف کرده است.

شرکت ترانس‌نفت مشکلات ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا را عامل این اختلال دانسته و خاطرنشان کرده از مبادله پولی میان این شرکت با همتایش در اوکراین ممانعت به عمل آمده است.

شرکت ترانس نفت گزارش کرد، بخش شمالی خط لوله دروژبا که با گذر از بلاروس به لهستان و آلمان می رسد از این مشکل لطمه ندیده است.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه می توافق کردند عمده واردات نفت از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی در راستای اعمال تحریمهای این بلوک علیه روسیه تحریم کنند.

این طرح اتحادیه اروپا نفت روسیه که از طریق دریا منتقل می شود را هدف قرار می دهد اما با تحویل موقت نفت از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان و چند کشور دیگر حوزه مرکز اروپا موافق است.

شرکت ترانسپترول اسلواکی که یک اپراتور شبکه خط لوله انتقال نفت است و شرکت پالایشگاهی اسلوونفت تایید کردند که تحویل نفت از طریق خط لوله دروژبا به این کشور متوقف شده است. اسلواکی تقریبا همه نفت وارداتی خود را از طریق خط لوله دروژبا دریافت می کند.

آنتون مولنار، سخنگوی شرکت اسلوونفت گفت، این شرکت و شرکت مادر آن یعنی گروه مجارستانی ام. او. ال در حال مذاکره با روسیه و اوکراین بر سر ایجاد گزینه ای برای پرداخت هزینه ترانزیت هستند.

جوزل سیکلا، وزیر تجارت و صنعت جمهوری چک گفت: روزهای آینده مشخص خواهد کرد آیا این وضعیت یک اقدام دیگر روسیه درراستای تشدید جنگ انرژی یا یک مشکل فنی مربوط به پرداختها است.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha