۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
تاکید وزیران ارتباطات ایران و قزاقستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه

تاکید وزیران ارتباطات ایران و قزاقستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین و آخرین روز سفر به قزاقستان، با «بغدات موسین» وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنعت فضایی قزاقستان دیدار و گفت‌ وگو کرد.

در این دیدار رسمی، دو طرف ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های دوجانبه موضوعات مشترک بین ایران و قزاقستان در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همکاری در توسعه دولت هوشمند (با توجه به اینکه کشور قزاقستان یکی از کشورهای پیشرفته در دولت الکترونیک است)، همچنین توسعه همکاری‌های صنعت فضایی شامل استفاده از زیرساخت‌های فضایی دو کشور به‌صورت مشترک توسعه همکاری‌های علمی تحقیقاتی در حوزه فضا و همچنین ساخت ماهواره‌های مشترک از جمله موارد مورد مذاکره بود.

حضور شرکت‌های ایرانی در بازار قزاقستان هم مورد مذاکره قرار گرفت با استقبال وزیر قزاقستان همراه و مقرر شد در نمایشگاهی که یک ماه دیگر در قزاقستان برگزار می‌شود شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه برای عرضه و معرفی محصولات خود حضور پیدا کنند.

در پایان این دیدار زارع پور به‌ طور رسمی از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد که با استقبال طرف قزاقستانی مواجه شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha