۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
آمادگی کامل مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی| تمهیدات لازم برای گرمای بی سابقه اندیشی شده است
وزیر کشور در بازدید از شلمچه؛

آمادگی کامل مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی| تمهیدات لازم برای گرمای بی سابقه اندیشی شده است

شلمچه- وزیر کشور گفت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی ظهر سه ‌شنبه در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: برای اربعین امسال گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و مرز خسروی، تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان برای سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است، عنوان کرد: بر اساس پیش‌ بینی تعداد زائران در سال جاری زیاد است و بهتر است زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات آغاز کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه برای عبور با خودروهای شخصی تاکنون هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده و در صورت توافق اطلاع رسانی خواهد شد، توضیح داد: در خصوص تامین آب و برق، استقرار موکب‌ها و پیش ‌بینی دروازه‌های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش ‌بینی‌های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی مشکلی نداشته باشند.

وحیدی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده با توجه به گرمای بی سابقه، ابراز امیدواری کرد: با توجه به گرمای هوا نصب سایه‌بان، مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته همچنین بیمارستان شلمچه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

وی خاطرنشان کرد: طرف عراقی از بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین اعلام آمادگی کرده به همین دلیل زائران اربعین هر چه زودتر سفرشان را انجام دهند بهتر است.

وزیر کشور با اشاره به آخرین تدابیر اتخاذ شده برای ساختمان متروپل آبادان، عنوان کرد: این ساختمان از وضعیت بحرانی خارج شده و در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند است و هم اکنون نیز فرآیند مطالعات نحوه تخریب آن در حال انجام است.

وحیدی توضیح داد: برای تخریب ساختمان متروپل نیاز است دستور از سوی دادستانی صادر شود و طبق آخرین گزارش مراحل نهایی تخریب این بنا در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha