۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
پیش‌بینی بالاترین میزان بارش برای حوضه آبریز مرزی شرق در هفته آتی
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد

پیش‌بینی بالاترین میزان بارش برای حوضه آبریز مرزی شرق در هفته آتی

احتمال وقوع بالاترین میزان بارش این هفته در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با ۸۹ میلی‌متر و برای هفته منتهی به ۲۸ مردادماه بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز مرزی شرق با ۱۴۰ میلی‌متر وجود دارد.

به گزارش بازار، گزارش جدید موسسه تحقیقات آب بیانگر آن است که هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده برای مناطق واقع در محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه‌ به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته آینده، وقوع بارش‌هایی برای مناطق واقع در جنوب شرق کشور مورد انتظار است.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان این هفته بیشینه بارش ۸۹ میلی‌متری و متوسط محدوده یک میلی‌متری را دارد که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور است.

مقام دوم پربارش‌های این هفته مربوط به حوضه آبریز فلات مرکزی با بیشینه بارش ۴۳ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری است.

حوضه آبریز دریای خزر هم بیشینه بارش ۳۷ میلی‌متری و متوسط محدوده ۳ میلی‌متری را شاهد است.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه هم به این‌گونه است که بیشینه بارش ۱۰ میلی‌متری و متوسط محدوده یک میلی‌متری را دارد.

در هفته جاری حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش یک میلی‌متری با متوسط بارش صفر میلی‌متر دارد و تنها حوضه اصلی آبریز بدون ‌بارش این هفته قره‌قوم است.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ کشور ۱۰ حوضه‌ آبریز بدون بارش هستند.

هفته منتهی به ۲۸ مردادماه حوضه‌های ۶ گانه اصلی آبریز کشور روند بارش‌های متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

بر این ‌اساس، هفته آینده بالاترین میزان بارش در حالی در حوضه آبریز مرزی شرق با بیشینه ۱۴۰ میلی‌متر و متوسط محدوده ۲۳ میلی‌متری رخ خواهد داد که این حوضه در هفته منتهی به ۲۱ مرداد تنها یک میلی‌متر بارش داشت.

مقام دوم پر بارش‌ترین حوضه‌های آبریز اصلی در هفته منتهی به ۲۸ مردادماه متعلق به حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود، به‌گونه‌ای که بیشینه بارش آن ۱۳۴ میلی‌متر با متوسط محدوده ۲ میلی‌متر خواهد بود.

وضعیت حوضه آبریز اصلی فلات مرکزی در هفته منتهی به ۲۸ مرداد بیشینه بارش ۶۷ میلی‌متری و متوسط محدوده یک میلی‌متری را خواهد داشت.

حوضه آبریز دریای خزر هم در هفته منتهی به ۲۸ مردادماه بیشینه بارش ۳ میلی‌متری و متوسط محدوده صفر میلی‌متری را به خود می‌بیند.

حوضه اصلی آبریز قره قوم و دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به ۲۸ مردادماه هیچ میزان بارش نخواهند داشت.

همچنین، از مجموع ۳۰ حوضه آبریز درجه‌ ۲ در ۱۹ حوضه قطره‌ای باران نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۶۷٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha