۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
حل مشکل کمبود بلیط قطار در گرو توسعه ناوگان ریلی
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

حل مشکل کمبود بلیط قطار در گرو توسعه ناوگان ریلی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی برای رسیدن به وضع مطلوب در ۳ سال آینده به ۹۰۰ لکوموتیو نیاز دارد که تولیدات داخل پاسخگوی آن نیست.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده گفت: کمبود لکوموتیو موجب شده ناوگان ریلی به اهداف برنامه ششم توسعه در جابجایی مسافر دست نیابد که این امر، کمبود بلیت قطار را در پی داشته است.

ابوالقاسم سعیدی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران درباره نحوه عرضه و ساختار بلیت قطار گفت: روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر با قطار جا به جا می‌شوند، ولی با توجه به اینکه عمر واگن‌ها افزایش یافته و ناوگان جدیدی به مجموعه اضافه نشده بنابراین ظرفیت ما متناسب با نیاز کشور افزایش پیدا نکرده است وکمبود عرضه همزمان با افزایش تقاضای سفر با قطار، موجب شده است بسیاری از مسافران نتوانند بلیتی تهیه کنند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته خارج شدن ۶۰۰ واگن مسافری در دهه نود را از دیگر دلایل کمبود صندلی در بخش ریلی بیان کرد.

رجبی گفت: قبلا که از لوکوموتیو امریکای جی ام استفاده می‌کردیم نوع ساختار فنی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده بود که به ازای هر قطار ۱۲ سالن جا به جا می‌شدند، ولی تکنولوژی جدید قدرتشان کمتر است و با اینکه سرعت بالایی دارند، اما حدود ۸ سالن بیشتر نمی‌توان با آن‌ها جا به جا کرد.

توسعه ناوگان ریلی از جمله سیاست‌های کلی نظام در بخش اقتصادی است. قانون برنامه ششم توسعه تاکید داشت تا پایان این برنامه باید ۲۰ درصد سفرها از طریق ریل صورت گیرد. سهمی که امروز در بهترین حالت به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و تحقق آن در گرو توسعه ناوگان و دسترسی راحت و بدون مشکل به بلیت قطار است.

کد خبر: ۱۶۷٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha