۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
منطقه آزاد «اینچه» سکوی پرش صادراتی گلستان تلقی می شود
در گفتگو با بازار؛

منطقه آزاد «اینچه» سکوی پرش صادراتی گلستان تلقی می شود

گرگان- شادمهر، نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اینچه برون سکوی پرشی برای جهش صادراتی گلستان تلقی شده و ارزآوری ناشی از تبادل کالا و خدمات نصیب اهالی منطقه می شود.

امانقلیچ شادمهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: گلستان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و باغداری در زمره استان های برتر بوده که با ترسیم یک سازو کار درست می توان دانش و محصولات این بخش را از گذرگاه اینچه برون به سمت اوراسیا روانه کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه‌برون فرصت خوبی برای کم‌ اثر کردن تحریم ها و توسعه بیشتر محسوب می شود و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی توانمند ثمرات منطقه آزاد را مشهودتر می سازد.

وی ادامه داد: هر چند گلستان زیرساخت‌های لازم در حوزه خشکی، دریایی و هوایی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آسیای میانه را دارد اما باید هر چه سریع تر منطقه آزاد اینچه برون به عنوان پیشران توسعه گلستان عملیاتی شود.

شادمهر گفت: این منطقه پس از تکمیل زیرساخت‌های لازم طی پنج سال آینده اقتصاد و صنعت گلستان را شکوفا کرده و تاثیر مثبتی بر رونق و شکوفایی اقتصادی، ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار و رفع سیمای محرومیت از گلستان خواهد داشت.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اتمام فعالیت مشاور منطقه آزاد اینچه برون حداکثر ظرف ۶ ماه آینده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به صورت رایگان و معافیت ۱۲ ساله مالیاتی پیش بینی شده که تلاش می‌کنیم آنرا به ۱۵ سال افزایش دهیم، بدون شک شاهد حضور سرمایه‌گذاران زیادی در این منطقه خواهیم بود

کد خبر: ۱۶۶٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      سلامت باشید