۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
ممنوعیت برداشت سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های غربی از روسیه
با امضای پوتین صورت گرفت؛

ممنوعیت برداشت سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های غربی از روسیه

دولت روسیه در اقدام تلافی جویانه جدید خود علیه شرکت های غربی از ممنوعیت برداشت سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های متعلق به کشورهای «غیر دوست» در روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش بازار، دولت روسیه در اقدام تلافی جویانه جدید خود علیه شرکت های غربی از ممنوعیت برداشت سرمایه گذاری های انجام شده توسط شرکت های متعلق به کشورهای «غیر دوست» در روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، روسیه اعلام کرده که تمامی شرکت های سرمایه گذار در بخش های انرژی و سیستم بانکداری این کشور که متعلق به کشورهای غیر دوست (واژه ای که دولت روسیه به کشورهای متخاصم نسبت می دهد) امکان برداشت سرمایه گذاری های انجام شده خود را نخواهند داشت.

دولت مسکو مشخصا از کشورهای خاصی نام نبرده اما اعلام کرده که شرکت های متعلق به هم پیمانان غرب مانند ژاپن نیز مشمول مقررات جدید خواهند شد.

همچنین در خصوص ماهیت شرکت های روسی هدف سرمایه گذاری کشورهای غیر دوست روسیه، دارایی های سرمایه گذاری شده در بخش استخراج نفت گاز، تولید تجهیزات نفتی و همچنین، سهام بانک ها و شرکت های استراتژیک مشمول این قانون جدید که به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسیده خواهند شد.

یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرده که قرار است به زودی نام بانک ها و شرکت های روسی که مشمول این محدودیت ها می شوند، توسط کاخ کرملین منتشر شود.

با اینحال، گفته می شود تقریبا تمامی بانک ها و پروژه های نفتی مورد سرمایه گذاری خارجی از جمله پروژه نفتی «ساخالین ۱» مشمول مقررات جدید دولت روسیه خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha