۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
افزایش ۲۸ درصدی مسافران هوایی در خرداد ۱۴۰۱

افزایش ۲۸ درصدی مسافران هوایی در خرداد ۱۴۰۱

مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۲۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور در خرداد امسال در مقایسه با اردیبهشت خبر داد.

به گزارش بازار، بر اساس این گزارش، پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی در خرداد ۱۴۰۱ مسیر نجف- مشهد با تعداد ۱۷۹ پرواز بوده و ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان، و تبریز انجام شده است.

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰۰ درصد افزایش وجود داشته است.

طبق گزارش منتشر شده کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۲ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر۳ درصد و در ارسال وپذیرش بار و پست ۳ درصد افزایش اعلام شده است.

پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت در نشست و برخاست ۱۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۸ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد افزایش وجود داشته است.

طبق آمار، در خرداد ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد انجام پذیرفته است.
در همین زمینه در بخش پروازهای خارجی در خرداد ماه سال جاری نیز به همین میزان یعنی ۸۰ درصد نشست و برخاست در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان، و تبریز انجام گرفت.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha