۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

در این مقاله سعی داریم پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران و خواص مهمی که هریک از این عصاره های گیاهی دارند را به شما معرفی کنیم.

به گزارش بازار، در این مقاله سعی داریم پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران و خواص مهمی که هریک از این عصاره های گیاهی دارند را به شما معرفی کنیم. لذا چنانچه قصد خرید عصاره گیاهی دارید، این مقاله می تواند به شما کمک کند.

عصاره شیرین بیان

شیرین بیان که یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی جهان به حساب می آید، از ریشه گیاه شیرین بیان می آید. شیرین بیان که بومی آسیای غربی و اروپای جنوبی است، مدت‌هاست که برای درمان بیماری‌های مختلف و طعم‌دهنده آب‌ نبات‌ها، نوشیدنی‌ها و داروها استفاده می‌شود.

مصارف شیرین بیان

امروزه بسیاری از مردم از عصاره شیرین بیان برای درمان بیماری هایی مانند سوزش سر دل، رفلاکس اسید معده، گرگرفتگی، سرفه و عفونت های باکتریایی و ویروسی استفاده می کنند. این به طور منظم به عنوان یک کپسول یا مکمل مایع در دسترس است.

پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

علاوه بر این، گفته می‌شود که چای شیرین بیان گلودرد را تسکین می‌دهد، در حالی که ادعا می‌شود ژل‌های موضعی شرایط پوستی مانند آکنه یا اگزما را درمان می‌کنند. علاوه بر این، شیرین بیان برای طعم دادن به برخی غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود. با کمال تعجب، بسیاری از آب نبات های شیرین بیان نه با ریشه شیرین بیان بلکه با روغن انیسون - یک اسانس از گیاه انیسون که طعمی مشابه دارد، طعم دار می شوند.

عصاره سنا

تقریباً تمام قسمت های گیاه سنا دارای ارزش دارویی است. عصاره سنا قرن هاست که توسط پزشکان سنتی در هند استفاده می شود. در چین مدت‌هاست که از برگ‌های آن برای اثرات ملین استفاده می‌شود، اما برخی نگرانی‌های ایمنی در مورد استفاده از برگ‌ها وجود دارد.

بسیاری از مردم آن را با چای سبز ترکیب می‌کنند یا عسل اضافه می‌کنند تا نوشیدنی آن دلپذیرتر شود. برگ های این گیاه قوی ترین قسمت گیاه با بهترین خواص ملین محسوب می شوند. غلاف و میوه آن نیز دارای اثرات ملین هستند اما اثر ملایم تری دارند و خطر عوارض جانبی کمتری وجود دارد.

پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

برای پاکسازی روده بزرگ سنا به دلیل خاصیت ملین آن به عنوان یک گیاه پاک کننده نیز به بازار عرضه می شود. تمرین‌کنندگان چینی از برگ‌ها برای پاک کردن ضایعات و گرمای انباشته شده در روده استفاده می‌کنند. این می تواند به دفع ذرات و مواد غذایی راکد از معده کمک کند و گاهی اوقات برای پاکسازی روده بزرگ بیمار قبل از عمل جراحی یا کولونوسکوپی استفاده می شود.

برای بواسیر برای هر کسی که از حملات ناراحت کننده، دردناک و اغلب شرم آور بواسیر رنج می برد، سنا ممکن است برای شما تسکین طبیعی ایجاد کند. این کار به این دلیل است که می تواند به کاهش تورم و تحریک ناشی از هموروئید کمک کند و همچنین باعث بهبود موثر می شود.

عصاره سرخارگل

اکیناسه که گل مخروطی بنفش نیز نامیده می شود، یکی از محبوب ترین گیاهان در سراسر جهان است. این گیاه، امروزه بیشتر به عنوان یک داروی گیاهی بدون نسخه برای سرماخوردگی یا آنفولانزا شناخته می شود. عصاره اکیناسه یک داروی بسیار محبوب است که شواهد نشان داده است ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، لذا برای بدن در مبارزه با ویروس ها یا عفونت ها مفید است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اکیناسه می تواند طول مدت سرماخوردگی را کوتاه کند و شدت علائم آن را کاهش دهد یا حتی از آن جلوگیری کند. گیاه اکیناسه مملو از ترکیبات گیاهی مفید است، که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

تحقیقات نشان داده است که اکیناسه باعث بهبود ایمنی، قند خون، اضطراب، التهاب و سلامت پوست می شود. حتی ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد. برخی از متخصصان گیاه شناس بر این باورند که اکیناسه در کوتاه مدت بی خطر است اما اثرات طولانی مدت آن نسبتا ناشناخته است. لذا ممکن است این گیاه برای افرادی که شرایط سلامت خاصی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند بی خطر نباشد.

پرفروش ترین گیاهان دارویی در ایران

عصاره آویشن

آویشن گیاهی مدیترانه ای است که مصارف غذایی، دارویی و زینتی دارد. گل، برگ و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و شکایات استفاده شده است. علائم ذکر شده شامل اسهال، معده درد، آرتریت و گلودرد است.

عموما، مردم از آویشن برای سرفه، ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا)، زوال عقل و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنند. آویشن معمولاً در غذاها مصرف می شود. آویشن در صورت استفاده کوتاه مدت به عنوان دارو بی خطر است. ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک، سرگیجه و ناراحتی معده ایجاد کند.

عصاره زنجبیل

ریشه زنجبیل از گیاه Zingiber officinale می آید و هزاران سال است که در طب چینی و هندی مورد استفاده قرار می گرفته است. زنجبیل ممکن است به تسکین حالت تهوع و استفراغ و هضم غذا کمک کند.
آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی موجود در ریشه زنجبیل ممکن است به پیشگیری یا درمان آرتریت، التهاب و انواع مختلف عفونت کمک کنند.

زنجبیل همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت، سرطان و سایر مشکلات سلامتی را کاهش دهد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و درد را از جمله فواید دیگر کاهش دهد.

عصاره کنگرفرنگی

منشا این گیاه مدیترانه است و قرن هاست که به دلیل خواص دارویی بالقوه اش مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله مزایای سلامتی آن می توان به کاهش سطح قند خون و بهبود هضم، سلامت قلب و سلامت کبد اشاره کرد. عصاره کنگر فرنگی که حاوی غلظت بالایی از ترکیبات موجود در گیاه است، به عنوان مکمل مورد توجه متخصصان تغذیه و داروسازان گیاهی است.

عصاره خارمریم

خار مریم، گیاهی گلدار است که از خانواده دیزی است. این گیاه که به عنوان خار مریم یا خار مقدس نیز شناخته می شود، در کشورهای مدیترانه ای رشد می کند و مردم از آن برای تهیه داروهای طبیعی استفاده می کنند.

ماده فعال موجود در خار مریم سیلیمارین نام دارد. پزشکان عمدتا از این گیاه برای درمان مشکلات کبدی استفاده می کنند، اما برخی افراد ادعا می کنند که می تواند کلسترول را کاهش دهد و به مدیریت دیابت نوع ۲ کمک کند.
رایج ترین استفاده از خار مریم برای مشکلات کبدی است. برخی افراد ادعا می کنند که می تواند به درمان کمک کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha