۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷
کاهش تولید تلفن هوشمند سامسونگ در ویتنام

کاهش تولید تلفن هوشمند سامسونگ در ویتنام

کارکنان شرکت سامسونگ الکترونیک می‌گویند این شرکت، تولید خود را در کارخانه بزرگ تولید تلفن هوشمند در ویتنام کاهش داده است.

به گزارش بازار، کارکنان شرکت سامسونگ الکترونیک می‌گویند این شرکت، تولید خود را در کارخانه بزرگ تولید تلفن هوشمند در ویتنام کاهش داده است چرا که کالای موجودی به علت کاهش جهانی رقم هزینه کرد مصرف کنندگان، روی دست خرده فروشان مانده و انبارها پر شده است.

بزرگترین بازار خرده فروشی در آمریکا از کالاهای تولیدی پر شده و خرده فروشان بزرگ در این کشور همچون بِست بای و تارگِت کورپ در زمینه‌ی کاهش فروش کالاها هشدار داده اند؛ این در حالی است که خریداران پس از فروکش کردن حرص و ولع خرید پساکووید در حال کاهش هزینه‌های خود هستند.

پیامد این رویداد در استان تای نگوین در شمال ویتنام بسیار وخیم‌تر احساس می‌شود؛ به گفته‌ی دولت ویتنام، یکی از دو پایگاه تولیدی تلفن همراه (سامسونگ) در این کشور در شهر تای نگوین قرار دارد، جایی که بزرگترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند در جهان، نیمی از گوشی هایش را در آنجا تولید و به بازار عرضه می‌کند.

در پایگاه اینترنتی شرکت سامسونگ الکترونیک نوشته شده، کارخانه‌ی تولیدی این شرکت (در ویتنام) گنجایش ساخت نزدیک به یکصد میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در هر سال دارد و تنها در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۷۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برای صادرات بارگیری کرده است.

کارگران شرکت به تلویزیون رویترز گفتند روزهای کاری شان در هفته به سه روز کاهش پیدا کرده و این در حالی است که برخی خطوط تولید دارند خودشان را با چهار روز کار در هفته به جای شش روز کاری تطبیق می‌دهند و البته شرکت اضافه کاری هم نیاز ندارد.

این شرکت کره جنوبی ۱۸ میلیارد دلار در ویتنام سرمایه گذاری کرده و رشد اقتصادی این کشور را رقم زده است. شرکت سامسونگ به تنهایی یک پنجم کل صادرات ویتنام را به خود اختصاص داده است.

رویترز گفت هنوز نتوانسته پی ببرد که آیا شرکت سامسونگ در نظر دارد بخش تولیدی خود را به دیگر پایگاه‌های تولیدی منتقل سازد تا کاهش تولید در کارخانه‌ی ویتنام را جبران کند یا خیر. این شرکت در کره جنوبی و هند هم گوشی تلفن همراه تولید می‌کند.

شرکت سامسونگ به رویترز گفت درباره کاهش حجم هدف گذاری شده‌ی تولید سالانه در ویتنام بحث و تبادل نظری نشده است.

شرکت پژوهشی گارتنر انتظار دارد بارگیری گوشی همراه هوشمند در سطح جهان در سال جاری به علت کاهش هزینه‌های مصرف کننده و کاهش شدید فروش در چین، شش درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha