۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
پرداخت وام بلاعوض خسارت سیل به واحدهای مسکونی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

پرداخت وام بلاعوض خسارت سیل به واحدهای مسکونی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیشنهاد پرداخت وام بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر ارائه شده است.

به گزارش بازار، اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستاهای فیروزکوه خاطرنشان کرد: منازل شخصی که در مسیر آب قرار داشتند و تخریب شدند مجدد در همان محل ساخته نمی‌شوند و زمینی برای تامین واحد به مالکان در نقطه دیگر واگذار خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور پرداخت وام تسهیلات مسکن روستایی به میران ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد آغاز شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شد و اکنون به دستور رئیس جمهور عملیاتی شده است. نیکزاد با اشاره به شرایط تسهیلات اظهار داشت: بازپرداخت این وام ۲۰ سال تعیین شده و ضمانت آن به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره دریافت می‌شود.

وی توضیح داد: دستور پرداخت تسهیلات به تمام شعبات بانک مسکن ابلاغ شده و عملکرد سازمان برنامه و بودجه با وجود بار سنگین مالی در شرایط فعلی قابل تقدیر است.

نیکزاد گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به شعبه‌های بانک مسکن مراجعه کردند و امور مربوط به تشکیل پرونده انجام و به بانک‌های عامل ارسال شده است و طی چند روز آینده پرداخت آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال ۱۳۸۴ حدود ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوساز بود و طی ۱۶ سال درصد واحدهای مسکونی مقاوم و نوساز در روستاها به ۵۰ درصد رسید.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha