۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
طرح جذاب نماینده دشتستان؛تهاتر خرمای استان بوشهر با سایر محصولات تولیدی کشورهای هدف
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

طرح جذاب نماینده دشتستان؛تهاتر خرمای استان بوشهر با سایر محصولات تولیدی کشورهای هدف

بوشهر- رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از آمادگی استان بوشهر برای تهاتر خرما با سایر محصولات تولیدی کشورهای هدف خبر داد.

ابراهیم رضایی در حاشیه برپایی میز ملی خرما در دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دشتستان با بیش از ۴.۲ میلیون اصله نخل قطب بزرگ خرما در کشور به شمار می‌رود و اگر تولیدکنندگان حمایت نشوند، وضعیت معیشتی آنها روز به روز بدتر می‌شود.

وی افزود: قیمت حداقلی خرما باید تعیین شود تا تولیدکنندگان تکلیف خود را بدانند و البته این قیمت، باید برای خرید از نخلدار و تولیدکننده باشد و اگر قیمت حداقلی برای بازار تعیین شود تاثیری ندارد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خرمای کبکاب دشتستان یک خرمای با کیفیت و دارای ارزش غذایی فوق العاده است و باید به درستی برای مردم ایران و سایر کشورها معرفی شود.

رضایی یادآور شد: اکنون علاوه بر خرید محصول خرما، وضعیت آبیاری نخیلات هم معضل بزرگی است و باید راهکاری فوری و مناسب اتخاذ شود تا نخل‌ها آسیب نبینند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از آمادگی استان بوشهر برای تهاتر خرما با سایر محصولات تولیدی کشورهای هدف خبر داد و تصریح کرد: آمادگی تهاتر خرما با سایر کشورها را داریم که در قبال صادرات خرما و رطب به کشورهای هدف، برنج و سایر کالاهای مورد نیاز کشور را وارد کنیم.

رضایی ابراز داشت: اجرای این طرح می‌تواند وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما را متحول کند و امیدوارم اتاق بازرگانی و وزارت خارجه و وزارت صنعت و معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های ذیربط همکاری و همراهی کنند.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha