۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
قیمت گذاری دستوری دولت در روغن اشتباه است
رییس اتاق بازرگانی گرگان:

قیمت گذاری دستوری دولت در روغن اشتباه است

گرگان- چوپانی، رییس اتاق بازرگانی گرگان از قیمتگذاری دستوری انتقاد کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، با قیمت گذاری دستوری دولت مخالف هستیم.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت باید در قیمت گذاری کالاهای اساسی تاثیری نداشته باشد تا هم رفاه اجتماعی بالاتر برود و هم قیمت ها منطقی تر و ارزانتر به دست مصرف کننده برسد.

رییس اتاق بازرگانی گرگان با بیان دستور دولت در کاهش قیمت روغن، ادامه داد: تولیدکننده های روغن وقتی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را ببینند خودشان قیمت ها را تعدیل می کنند.

چوپانی توضیح داد: عرضه و تقاضا بهترین هدیه ای است که می تواند برای مصرف کننده در بحث قیمت گذاری اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: کارخانه داری که روغن را از دولت ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده، چگونه می تواند ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت خود را کاهش دهد؟

رییس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: این مساله که از جایگاه حاکمیتی بخواهیم قیمت یک محصول را پایین بیاوریم در صورتی که هنوز آن محصول در شرکت های پخش و فروشگاه ها وجود دارد زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: هزینه های زندگی مردم بسیار بالا رفته که این صرفه جویی ها ابتدا از مواد پروتینی مردم و از غذا و پوشاک در سبد خانوار انجام می شود.

چوپانی با تاکید بر این که سیاست گذاری اقتصادی باید در بطن جامعه و با واقعیت ها باشد، گفت: قانون شورای بهبود کسب و کار این است که وقتی دولت بخواهد تصمیمی بگیرد باید قبل از آن با تشکل آن صنف مشورت کند.

وی در خاتمه افزود: این نوع قیمت گذاری اختلال در نظام اقتصادی کشور است و تاوان تبعات آن را مصرف کننده باید بدهد.

کد خبر: ۱۶۶٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha