۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

ممنوعیت سرویس‌های دربستی در ایام اربعین
مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد

ممنوعیت سرویس‌های دربستی در ایام اربعین

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: اتوبوس دربستی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین ممنوع است و بلیت هم با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

به گزارش بازار، داریوش باقر جوان با اشاره به اینکه ممنوع بودن کرایه دربستی حمل ونقل عمومی در ایام اربعین بخشنامه و ابلاغ شده است، گفت: ۸ هزار دستگاه اتوبوس از مجموع چهارده هزار دستگاه اتوبوس در اختیار ستادهای اربعین برای جابه جایی زائران خروجی و ورودی قرار گرفته است که ظرفیت این تعداد اتوبوس در مرزهای ۵ گانه به اندازه ۸۰ هزار جابه جایی در طول ۲۴ ساعت شبانه روز است و در نظر داریم که به صورت بلیت فروشی عرضه بلیت و صندلی انجام شود تا ظرفیت به صورت کامل در اختیار زائران قرار بگیرد.

باقرجوان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از جابه جایی زائران در ایام اربعین از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد که شامل ناوگان شخصی و ناوگان عمومی می‌شود، گفت: جابه جایی زائران به مرزهای ۵ گانه اربعین و بالعکس طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از چهارشنبه ۱۶ شهریور شروع و تا پنج شنبه ۳۱ شهریور ادامه پیدا می‌کند و زائران از اقصی نقاط کشور به سمت مرزهای اربعین جابه جا خواهند شد و ناوگان جاده‌ای همچنین برای ورود زائران به کشور آماده هستند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مرزهای فعال در ایام اربعین اظهار داشت: مرزهای مهران، چذابه، شملچه، مرز خسروی و اخیرا مرز تمرچین در آذربایجان غربی برای تردد زائران حسینی باز هستند و همچنین هماهنگی‌ها برای آماده‌سازی مرز باشماق برای تردد زائران به سمت عتبات عالیات در حال انجام است و هر یک از این مرزها نسبت به تقاضا، سهمی برای جابه جایی زائران دارند.

باقرجوان درباره نرخ بلیت اتوبوس در این ایام هم گفت: همه حرکت‌ها از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای از هر مبادی براساس نرخ مصوب خواهد بود و بلیت‌های اربعین خارج نرخ مصوب نباید به فروش برسند که نرخ‌ها را ستاد مرکزی اربعین اعلام می‌کند. زائران اگر با تخلفی در زمینه بلیت فروشی و با گران فروشی مواجه شدند، می‌توانند موضوع را به سازمان راهداری و بازرسان حاضر در پایانه‌ها اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره اعزام اتوبوس از ایران به عراق برا جابه جایی زائران ایرانی در این کشور گفت: بحث اعزام اتوبوس به سمت عراق و تردد اتوبوس‌های ایران در مرز عراق بر عهده شهرداری‌ها است و وزارت کشور و شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha