۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
حذف کارمزد تسهیلات/ ۷ هزار صندوق قرض الحسنه داریم
مدیرعامل بانک مهر ایران:

حذف کارمزد تسهیلات/ ۷ هزار صندوق قرض الحسنه داریم

ساری- شمسی نژاد، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: کارمزد دو تا چهار درصدی تسهیلات قرض الحسنه از نیمه دوم امسال حذف می شود.

سعید شمسی نژاد در گفتگو با خبرنگار با بازار با بیان اینکه در یک سال گذشته میزان رشد منابع بیش از ۸۳ درصد بود، افزود: تقریبا دو میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات خرد طی یکسال پرداخت کردیم و روزانه این میزان ۱۰ هزار فقره بوده است.

وی با اظهار اینکه طی ۱۵ سال اخیر بانک هر ساله روبه رشد بوده است، ادامه داد: هنوز شبهاتی درباره نظام بانکداری وجود دارد و برخی از مردم با اکراه تسهیلات دریافت می کنند.

وی شمار مشتریان را ۱۴ میلیون نفر بیان کرد و گفت: روزانه ۱۰ هزار نفر برای دریافت خدمات به بانک مراجعه می کنند و دولت کنونی نیز به حوزه قرض الحسنه اعتقاد قلبی دارند.

شمسی نژاد با اشاره به تشکیل کارگروهی برای توسعه بانکداری قرض الحسنه در کشور گفت: در کشور بیش از شش تا هفت هزار صندوق قرض الحسنه وجود دارد که نیازمند ساماندهی و مدیریت است و هم افزایی بین آن ها نیاز است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه حذف کارمزد دو تا چهاردرصد قرض الحسنه جزو برنامه ها است، افزود: این طرح از نیمه دوم سال جاری اجرایی می شود و طی چندسال آینده در حوزه های مختلف جزو اولین و بهترین بانک ها در کشور خواهیم بود و مشکلی از نظیر زیان و اضافه برداشت نداریم.

وی وضعیت بانکداری قرض الحسنه ای را در کشور مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha