دلایل اختلال اینترنت در کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد

دلایل اختلال اینترنت در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دو حادثه در هفته اخیر که موجب اختلال در شبکه اینترنت شده بود، تأکید کرد: با مقصران احتمالی اختلال اینترنت برخورد می‌شود.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود.

وی افزود: بر اثر این رخداد، ارتباطات چند استان اعم از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان حدود ۴ ساعت دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی آن برخورد خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: روز دوشنبه هم یکی از حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن هم منجر به قطع ارتباطات شد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه برگزار شد که علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مأمور شد تا همه مراکز مخابراتی را بررسی کند و شرکت مخابرات هم حتماً باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند که سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت است.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha