۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
امضای تفاهمنامه همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت بیزینس راشا روسیه
صبح امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت بیزینس راشا روسیه

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه در جهت توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور به امضا رسید.

به گزارش بازار، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت و شرکت بیزینس راشا روسیه جهت توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، سفیر روسیه در ایران، مدیرعامل و نمایندگان بیزینس راشا روسیه و معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به‌صورت وبیناری برگزار شد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست گفت: برنامه ایران خصوصا در حوزه تجارت، ایجاد هماهنگی و مشارکت نهادها با مجموعه‌های بزرگی مانند شرکت بیزینس راشا است.

پیمان پاک افزود: طبق توافق‌های صورت گرفته، قرار است ۶ کارگروه در حوزه‌های «دارو»، «نفت و گاز»، «تجهیزات پزشکی»، «کشاورزی»، «متالوژی» و «ماشین‌سازی» تشکیل شود. هم اکنون کارگروهی در حوزه دارو شروع به کارکرده و تبادلات و تفاهمات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در گام دوم منتظر معرفی نمایندگان شرکت بیزینس راشا در ۵ کارگروه دیگر هستیم تا همانند حوزه و کارگروه دارویی به نتایج مطلوبی برسیم.

پیمان‌پاک با بیان آمادگی کامل ایران برای ایجاد پلتفرم تجاری میان دو طرف گفت: این مساله به شکل جدی و در جهت توسعه پلتفرم‌ها در حال پیگیری و انجام است. همچنین برای تامین مالی برخی از همکاری‌های مشترک ایران و روسیه با یک نهاد بانکی روسیه به توافق رسیدیم، که اتفاق ارزشمندی است.

در این نشست سفیر روسیه در ایران نیز با اشاره به همکاری‌های بسیار مطلوب تجاری میان دولت و شرکت‌های مختلف دو کشور، گفت: امضای این تفاهم‌نامه باعث افزایش تعاملات و همکاری‌های دو کشور می‌شود.

همچنین معاون سفارت ایران در روسیه که در جلسه حضور داشت، گفت: در یکسال اخیر، سفر رئیس جمهور ایران و سفر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به روسیه، باعث ایجاد تحرک بزرگی میان فعالان خصوصی دو کشور ایران و روسیه شد.

ملکی همچنین امضای این تفاهنامه را بسیار ارزشمند برشمرد و اعلام کرد سفارت ایران در روسیه آمادگی کامل دارد که جهت اجرای هرچه بهتر مفاد این تفاهمنامه همکاری لازم را با سازمان توسعه تجارت و شرکت بیزینس راشا داشته باشد.

در پایان این نشست مدیرعامل شرکت بیزینس راشا روسیه گفت: مهمترین بخش و عنصر کلیدی در این تفاهم‌نامه، ایجاد پلتفرم تجاری است که امیدوواریم به توسعه همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و روسی کمک کند.

الکسی ریپیک با تاکید بر اولویت همکاری تجاری ایران و روسیه گفت: در خصوص بحث کارگروه‌ها، در هفته آینده نشست‌هایی برگزار می شود و نمایندگان‌مان در این حوزه معرفی خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha