۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
آورد آبی سیلاب‌ها معادل ۳ روز مصرف آب تهران بود
مدیرعامل آبفای استان تهران:

آورد آبی سیلاب‌ها معادل ۳ روز مصرف آب تهران بود

بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون متر مکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفای تهران در گفتگو با بازار با اشاره به میانگین مصرف روزهای اخیر تهران که معادل سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بوده است گفت: در پی بارش‌ ها و سیلاب‌ های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده‌ این سیلاب‌ ها در حوضه‌ های آبریز نبوده است.

او ادامه داد: با آمادگی قبلی و تدابیر اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیر عامل، حتی خروج ۱۲ ساعته تصفیه‌ خانه‌های شماره ۲ (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌ رسانی به پایتخت ایجاد نکرد و از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به گونه‌ ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تامین آب رخ ندهد.

بختیاری خاطرنشان کرد: سیاست‌ گذاری و اجرای پروژه‌ های آب‌ رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کم‌ ترین میزان خسارت شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha