۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کاهش قیمت نفت برنت در بازار| اصلاح قیمت تا کدام نقطه ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار نفت؛

کاهش قیمت نفت برنت در بازار| اصلاح قیمت تا کدام نقطه ادامه خواهد داشت؟

پس از دو روز کاهش بیش از ۷ درصدی قیمت نفت برنت، قیمت در روز سه شنبه نیز ۰.۷۳ درصد کاهش یافته و پیش بینی های بدبینانه مربوط به قیمت نفت خام برنت در سه شنبه را افزایش داد.

به گزارش بازار، پس از دو روز کاهش بیش از ۷ درصدی قیمت نفت برنت، قیمت در روز سه شنبه نیز ۰.۷۳ درصد کاهش یافته و پیش بینی های بدبینانه مربوط به قیمت نفت خام برنت در سه شنبه را افزایش داد.

موسسه سرمایه گذاری RBC با انتشار گزارشی اعلام کرده که انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تولید نفت پس از پایان چرخه کاهش تولید در سال ۲۰۲۰ در آگوست امسال موافقت کند.

قیمت نفت خام بین فوریه و ژوئن ۲۰۲۲ رو به افزایشی چشمگیر گذاشت و در ۱۴ ژوئن پس از ثبت قیمت ۱۳۸.۰۳ دلار به عنوان پیک قیمت در ۷ مارس به ۱۲۵.۱۴ رسید. با این حال، از آن زمان تاکنون قیمت ها کاهش یافته است. با اینحال کشورهای نیجریه و لیبی، به عنوان اعضای اوپک پلاس، تنها ۳۰ تا ۶۰ درصد از سهمیه اختصاص داده شده خود را در سال ۲۰۲۲ تولید می کنند.

به دنبال داده‌های اخیر PMI که نشان‌دهنده انقباض فعالیت‌های تجاری در بخش‌های تولیدی در چین، ایالات متحده، بریتانیا و منطقه یورو است، نگرانی‌های تقاضای جهانی نفت خام بر پیش‌بینی‌های نزولی قیمت نفت برنت افزوده است.

علاوه بر این، درآمد خوب شرکت‌های تولیدکننده نفت به دلیل افزایش قیمت‌های بخش انرژی نیز می‌تواند امکان افزایش تولید این شرکت‌ها را بدون تطابق تقاضا و کاهش بیشتر قیمت‌ها فراهم کند.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

کاهش قیمت نفت برنت در بازار| اصلاح قیمت تا کدام نقطه ادامه خواهد داشت؟

به نظر می رسد کاهش قیمت در روز سه شنبه شکست قیمت روانی ۱۰۰.۹۲ به عنوان پایین ترین سطح قیمت ۲۶ آوریل را تأیید کند. این حرکت، حمایت ۹۷.۴۰ (کمترین سطح ۱۶ مارس) و محور ۹۱.۳۲ (کمترین سطح ۱۶ فوریه ۲۰۲۲) را به عنوان نقاط برداشت اولیه برای خرس ها در کوتاه مدت تعیین می کند.

تنها در صورتی که تحرک قیمت به زیر این سطح کاهش یابد، پایین ترین سطح قبلی ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ در ۸۶.۷۲ و سطح حمایت ۸۰.۲۲ دلار (پایین ترین سطح ۶ ژانویه ۲۰۲۲) به اهداف دیگری در جهت جنوب برای خرس ها تبدیل خواهند شد.

از سوی دیگر، بازگشت به مسیرهای صعودی باید به دنبال شکستن مقاومت ۱۰۶.۱۱ دلار (کمترین سطح ۱۹ می و بالاترین سطح ۱۲ ژوئیه) و خط روند نزولی باشد تا مجبور شود به سمت هدف مقاومت ۱۱۴.۰۳ دلار (اوج های ۵ می و ۴ جولای ۲۰۲۲) حرکت نماید.

بالاتر از این سطوح، پیشروی بیشتر به شمت شمال، مقاومت روانی ۱۲۰.۰۰ دلار را هدف قرار می دهد که بالاترین سطوح ۳ مارس و ۲۹ ژوئن را نیز در خود جای می دهد. در نهایت، ۱۲۴.۴۷ دلار (بالاترین قیمت ۱۰ ژوئن) و ۱۳۱.۸۶ دلار (اوج ۹ مارس) نقاط برداشت اضافی برای معامله گران صعودی هستند.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha