۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک چندجانبه با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی ایران، پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه شرکت‌های فنی و مهندسی با تضمین منافع ایران و کشورهای مشترک‌المنافع را داد.

به گزارش بازار، به درخواست «بوری کریم‌اف» رئیس شورای بین دولتی حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع برای ملاقت با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، جلسه ملاقات مذکور امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه تبادل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در حوزه حمل و نقل و ترانزیت مورد تأکید قرار گرفت.

علاوه بر این با توجه به پیشنهاد کریم‌اف مبنی بر مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های راهسازی کشورهای مشترک المنافع، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فنی و مهندسی کشورمان علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب، پیشنهاد کرد کنسرسیوم‌های مشترک دو یا چندجانبه شرکت‌های فنی و مهندسی با تضمین منافع دو طرف تشکیل شود.

همچنین شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این ملاقات ضمن اشاره به جایگاه ویژه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب، آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای مشترک‌المنافع برای دسترسی آنها به دریای آزاد، خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند اعلام کرد.

گفتنی است؛ پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ سازمان کشورهای مشترک‌المنافع موسوم به CIS متشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد.

توسعه مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای عضو گروه مذکور جزء اولویت‌های کشور بوده و همکاری‌های فی‌مابین در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت با این کشورها به‌ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، به‌منظور منافع مشترک از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha