۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
۴بانده کردن مسیر ایلام- مهران بعد از گذشت ۹ سال همچنان نیمه تمام!
بازار گزارش می‌دهد؛

۴بانده کردن مسیر ایلام- مهران بعد از گذشت ۹ سال همچنان نیمه تمام!

ایلام- پروژه چهار بانده کردن مسیر ایلام به مهران بعد از گذشت ۹ سال به دلیل بی توجهی و کمبود اعتبارات هنوز تکمیل نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان ایلام در غرب ایران دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است، این استان با وجود مرز مهران سالانه شاهد تردد پنج میلیون زائر و مسافر است.

همچنین روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون کالا از طریق مرز مهران به عراق صادر می‌شود، همه این مسائل توجه ویژه به زیرساخت‌های استان از جمله پروژه‌های راهسازی را دوچندان کرده است.

محور ایلام به مهران به طول ۹۳ کیلومتر در حالی که ۹ سال پیش کلنگ طرح‌های چهاربانده شدن این محور به زمین زده شده که هنوز بخش‌هایی از این مسیر به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل نشده است.

نقاط حادثه خیز در محور ایلام-مهران هنوز وجود دارد
یکی از رانندگان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روزانه ۶ هزار تردد وسیله نقلیه در این محور انجام می‌شود و پرتردد محور ارتباطی استان است.

علی اکبری اضافه کرد: این مسیر دارای نقاط حادثه خیزی فراوانی بوده که در سال‌های اخیر بعضی از نقاط حذف شده ولی هنوز بعضی از نقاط حادثه خیز این محور مانده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین قرار داریم، تسهیل در عملیات چهاربانده کردن این محور ضروری است.

اکبری با اشاره به اینکه جاده ایلام-مهران جوابگوی حجم ترددها نیست، افزود: در ایام اربعین این مسیر شاهد ترافیک‌های بسیار سنگین است.

آخرین وضعیت پروژه چهاربانده کردن محور ایلام-مهران
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای چهارخطه کردن مسیرهای منتهی به مهران از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم.

۷۴ کیلومتر از مسیر ایلام-مهران تاکنون چهاربانده شده و برای اربعین امسال تمامی مسیر به صورت چهارخطه برای خدمات به زائران اربعین استفاده می‌شود

عبدالله بهادری از تسریع در عملیات اجرایی راهسازی این محور خبر داد و عنوان کرد: در رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی در مسیرهای اربعین استان اختصاص یافته است.

۴بانده کردن مسیر ایلام- مهران بعد از گذشت ۹ سال همچنان نیمه تمام!

وی گفت: تا پایان مردادماه، هفت کیلومتر دیگر از جاده مسیر ایلام - مهران با کمک استان‌های معین چهار خطه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: ۷۴ کیلومتر از مسیر ایلام-مهران تاکنون چهاربانده شده و برای اربعین امسال تمامی مسیر به صورت چهارخطه برای خدمات به زائران اربعین استفاده می‌شود.

بهادری افزود: تمام تلاش راه و شهرسازی استان و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده چهار بانده محور ایلام-مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه‌ها نیز برای عبور اضطراری ساماندهی شوند.

توجه مهم به پروژه‌های زیرساختی اربعین در ایلام
استاندار ایلام نیز در گفت و گو با بازار اظهار کرد: تمام دغدغه مسئولان استان تکمیل زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام به خصوص اتمام پروژه‌های راهسازی است.

بودجه اربعین استان ایلام در سال جاری به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است و بیشتر این اعتبار برای توسعه راه‌های استان هزینه می‌شود

حسن بهرام نیا بیان کرد: بخش زیادی از مسیر ایلام-مهران چهاربانده شده و مابقی مسیر تا اربعین به صورت اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بودجه اربعین استان ایلام در سال جاری به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بیشتر این اعتبار برای توسعه راه‌های استان هزینه می‌شود.

۴بانده کردن مسیر ایلام- مهران بعد از گذشت ۹ سال همچنان نیمه تمام!

وی گفت: برای تکمیل پروژه چهاربانده کردن ایلام-مهران هم پیمانکاران در سه قطعه در حال فعالیت هستند که در این قطعات ساخت ۲ دستگاه تونل نیز وجود دارد.

طبق گفته مسئولان استان ایلام برای تکمیل و بهره برداری کامل جاده ایلام - مهران ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است و با توجه به اینکه ایلام شاهراه اربعین و دروازه اصلی ورود زائران به عتبات عالیات است، نیاز است مسئولان ملی به استان توجه ویژه ای داشته باشند.

متاسفانه استان ایلام از بخش حمل و نقل ریلی محروم است و حمل و نقل هوایی استان نیز ظرفیت لازم برای خدمات رسانی به مردم را ندارد، امیدواریم مسئولان ملی در توسعه راه‌های ارتباطی استان تلاش بیشتری انجام دهند.

آماده سازی و تکمیل راه‌های استان با کمک و همراهی دولت، وزارت راه و شهرسازی، نهادهای حاکمیتی و سایر استان‌ها میسر خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha