۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
ریزش نرخ جفت ارز دلار| روپیه در آستانه تصمیم گیری بانک مرکزی هند برای تعیین نرخ بهره بانکی
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش نرخ جفت ارز دلار| روپیه در آستانه تصمیم گیری بانک مرکزی هند برای تعیین نرخ بهره بانکی

قیمت جفت ارز دلار/روپیه هندوستان ( USD/INR ) صبح روز سه‌شنبه به دلیل تمرکز سرمایه‌گذاران بر کاهش بازدهی واقعی ایالات متحده و تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی هند به شدت ریزش کرد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/روپیه هندوستان ( USD/INR ) صبح روز سه‌شنبه به دلیل تمرکز سرمایه‌گذاران بر کاهش بازدهی واقعی ایالات متحده و تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی هند به شدت ریزش کرد.

در نتیجه، نرخ مبادله دلار به روپیه به ۷۸.۹۳ سقوط کرد که پایین ترین سطح از ۱۱ جولای سال جاری محسوب می شود. این قیمت همچنین ۱.۶۲ درصد کمتر از بالاترین سطح سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

از آنجاکه نگرانی ها در مورد سیاست های فدرال رزرو همچنان ادامه دارد، نرخ تبدیل دلار به روپیه طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. فدرال رزرو در نشست هفته گذشته خود تصمیم گرفت نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد. با این حساب، مجموع افزایش نرخ بهره بانکی را از سال تا به امروز به ۲۲۵ واحد پایه رساند.

بیانیه فدرال رزرو نشان می دهد این بانک در ماه های آینده به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. با این حال، داده‌های بازار اوراق قرضه حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران معتقدند فدرال رزرو آن‌طور که انتظار می‌رود جنگ‌طلبانه عمل نخواهد کرد. علاوه بر این، ایالات متحده پیشتر وارد رکود اقتصادی شده و تورم در حال کاهش است. به عنوان مثال، قیمت بنزین از بالاترین سطح سال گذشته روی ۵ دلار به کمی بالاتر از ۴ دلار رسیده است.

بنابراین، شاخص بازده واقعی ایالات متحده به ناحیه منفی رسیده شده است. بازده ده ساله آمریکا اکنون به ۲.۶ درصد کاهش یافته و این در حالیست که بازده ۳۰ ساله اقتصادی این کشور به ۲.۹ درصد کاهش است.

پیش بینی نرخ جفت ارز دلار/روپیه

ریزش نرخ جفت ارز دلار| روپیه در آستانه تصمیم گیری بانک مرکزی هند برای تعیین نرخ بهره بانکی

همانطور که گفته شد، ریزش نرخ جفت ارز USD/INR در پی انتظار سرمایه گذاران برای اعلام تصمیم این هفته بانک مرکزی هند در خصوص نرخ بهره صورت گرفته است. تحلیلگران انتظار دارند که این بانک در راستای مبارزه با تورم، نرخ بهره را افزایش دهد. با این حال، بر خلاف سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان، بانک مرکزی هند فعلا نیازی به افزایش فوری نرخ بهره بانکی نداشته و تورم در این کشور به شکل بحرانی افزایش نیافته است.

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ برابری دلار به روپیه در سال جاری یک سطح مقاومت قوی در حدود ۸۰ پیدا کرد. چندین بار در ژوئن و ژوئیه تلاش کرد تا بالاتر از این سطح حرکت کند. در حال حاضر، این جفت از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه پایین تر حرکت کرده است، در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) در یک روند نزولی بوده است.

بنابراین، نرخ USD/INR احتمالا به کاهش فعلی ادامه خواهد داد و تریدرهای بازار منتظر تصمیم آتی بانک مرکزی هند هستند. اگر این اتفاق بیفتد، سطح بحرانی بعدی برای رصد، روی نقطه ۷۸.۵۰ خواهد بود. حرکت بالاتر از مقاومت در ۷۹.۳۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha