۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
حمایت از صیادان سرمایه گذار به ویژه آبزی پروران
رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد

حمایت از صیادان سرمایه گذار به ویژه آبزی پروران

حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صیادان سرمایه گذار در زمینه آبزی پروری باید از اولویت ویژه‌ای بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در دیدار با نمایندگان جامعه صیادی هرمزگان با حضور مسئولان روز گذشته در سالن جلسات شیلات هرمزگان با اشاره به حمایت حاج احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و اقدامات وزارتخانه درباره سخت و زیان آور محاسبه شدن شغل صیادی، گفت: امید است شاهد جلب رضایت جامعه صیادی در این باره باشیم و ما خدمت گذار فعالان شیلاتی به ویژه آبزی پروران و صیادان هستیم.

حسینی با تاکید بر استقبال از سرمایه گذاران واقعی در حوزه‌های آبزی پروری افزود: صیادان سرمایه گذار در زمینه آبزی پروری باید از اولویت ویژه‌ای بهره‌مند شوند.

این معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت و نقش مدیریت بنادر در نگهداری، اطفا حریق و ایمنی در بنادر صیادی تصریح کرد: به دنبال فعالیت اساسی در این زمینه هستیم.

حسینی هرگونه صید غیرمجاز به ویژه ترال و پرساین ماهی غیر مجاز را در سراسر کشور ممنوع خواند و خاطر نشان کرد: ممانعت از صید غیرمجاز یک کار فراسازمانی است و در این بین خود جامعه صیادی نقش اساسی دارد. ما نمی‌توانیم همه مشکلات اشتغال ساحل نشینان را تنها با صید و صیادی حل کرد و نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز کمک کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صید با قلاب، صیدی با روشی مناسب است، اضافه کرد: صید به معنای برداشت از منابع طبیعی است و باید از این سمت به سمت ظرفیت‌های خوب آبزی پروری حرکت کنیم. باید بپذیریم این روش صید مناسب، تمرکز بر روی کیفیت دارد و آسیب‌های آن به مراتب کمتر از روش‌های صیادی مرسوم کنونی بویژه تور است.

در ادامه این نشست احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه استان، ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه شیلات به ویژه صید و صیادی دارد، گفت: خوشبختانه جایگاه صیادان در استان، جایگاه قابل توجه و خوبی دارد که امید است با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد مرتفع سازی همه مشکلات پیشروی جامعه صیادی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

همچنین عبدالرسول دریایی، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به جامعه صیادی بالغ بر ۳۶ هزار نفر بیان کرد: استان هرمزگان با جامعه صیادی گسترده، تشکل‌های صیادی موفق، ناوگان صیادی موفق و ... الگویی موفق در حوزه صید و صیادی است و رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص داد.

عبدالرسول دریایی افزود: اکنون با توجه پیگیری‌های صورت گرفته، حمایت و اقدامات جدی و خوبی در زمینه توسعه زیستگاه‌های مصنوعی، احداث مراکز بازسازی ذخائر آبزیان، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و …. توسط دولت محترم صورت می‌گیرد که جای تشکر و قدردانی دارد و امیدواریم نتایج خوب آن عاید جامعه صیادی شریف استان شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha