۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
۷۵درصد اعتبارات نقدی سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۷۵درصد اعتبارات نقدی سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۵درصد اعتبارات نقدی سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت، گفت: ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در نظر گرفته شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل سفر ریاست جمهور به دستگاه های استان اختصاص یافته است، ابراز کرد: بیش از ۷۵ درصد آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات اداره کل اقتصادی و دارایی استان در موضوع ‌پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مناسب است و باید تقویت نیز شود چرا که ظرفیت های اشتغال خوبی در استان وجود دارد، تاکید کرد: برخی پروژه های بزرگ و مهم استان در ایام هفته دولت با حضور مقامات ملی و استانی افتتاح خواهد شد.

کاهش فاصله تسهیلات و طرح های ارائه شده تولیدی

استاندار سمنان بیان کرد: فاصله پرداخت تسهیلات توسط بانک ها و طرح های ارائه شده زیاد است و لازم داریم این فاصله کاهش یابد.

هاشمی ابراز کرد: برنامه های ویژه گرامیداشت هفته دولت در استان سمنان‌ به صورت‌ متوزان در سطح روستاها، دهستان ها، بخش ها، شهرها و شهرستان ها و طی دیدار مردمی و چهره به چهره برگزار خواهد شد.

برخی پروژه های بزرگ و مهم استان در ایام هفته دولت افتتاح می شود

وی درباره تحقق شعار سال و با بیان اینکه پارک علم و فناوری با حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان‌ لازم است تا به صورت تخصصی در مقوله شعار سال ورود کند، ابراز کرد:برنامه ریزی مدون و جدی در این زمینه نیاز است از سوی دیگر باید گفتع ارتقای بهره وری از جمله محورهای دانش بنیان ها در استان محسوب شده که پیرامون آن برنامه ریزی می شود.

ورود به حوزه معادن

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از بخش هایی که دانش بنیان ها به خوبی می توانند در آن ورود کنند، مقوله معادن است، تاکید کرد: ارتقای بهره وری معادن و استفاده از دانش و فناوری برای دوری از خام فروشی می تواند به اشتغال استان هم کمک کند.

هاشمی با بیان اینکه به صورت هفتگی جلسات موانع دانش بنیان ها در استان سمنان بررسی می شود، بیان داشت: هر هفته حتی از دانش بنیان های مشکل دار استان دعوت می شود تا مشکلاتشان را بیان کنند تا بتوانیم بهترین عملکرد را در بخش اقتصادی استان داشته باشیم.

وی افزود: همانطور که در جلسات نیز اعلام کردیم جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در راستای توسعه تولید و تقویت اقتصاد از جمله مهمترین اقداماتی است که با استفاده از دانش بنیان ها باید به آن دسا پیدا کنیم.

دانش بنیان ها و ارتقای رشد اقتصادی استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه دانش بنیان ها در زمینه فرآوری مواد معدنی و راه اندازی زنجیره تولید، نقش بی بدیلی دارند، تاکید کرد: تحقق این مهم نقش بسزایی در ارتقای اشتغال در استان ایفا خواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه رشد اقتصادی یکی‌ از اولویت های اصلی در دولت مردمی رئیسی است، گفت: این رشد برای استان سمنان نیز در سال جاری در نظر گرفته شده و یکی از بخش هایی که به شدت می تواند به ما در ارتقای این رشد کمک کند، مقوله دانش بنیان ها است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ شرکت فناور و ۷۵ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد، افزود: در حوزه ظرفیت ها، خوشبختانه وضعیت دانش بنیان ها در استان سمنان خوب است.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha