۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
چین از رشد صنایع هوایی این کشور خبر داد

چین از رشد صنایع هوایی این کشور خبر داد

در سایه حمایت‌های دولت چین، صنعت هوانوردی عمومی استان هونان این کشور در حال شکوفایی است.

به گزارش بازار، در یک کارگاه تولید هواپیما در شهر شنزو استان هونان، کارگران در حال آزمایش ۳۰ فروند هواپیمای چند منظوره در شرف تحویل هستند. ارزش این سفارش بیش از ۴۰ میلیون یوان است. یک آموزشگاه پرواز محلی این هواپیماها را به منظور آموزش خلبان‌ها خریداری کرده است.

مدیر عامل این تولید کننده هواپیما گفت: این هواپیماهای مدل جدید را در سال ۲۰۲۰ تولید کرده ایم. پیش بینی می‌کنیم امسال تا ۵۰ فروند سفارش داشته باشیم. یعنی هفت برابر بیشتر از سال گذشته.

در حال حاضر هونان به بزرگ‌ترین پایگاه تولید موتورهای هواپیماهای کوچک و متوسط تبدیل شده است و هواپیماهای سبک چند منظوره آن بیش از هفتاد درصد از بازار کل چین را در اختیار دارد.

در سایه اصلاحات برنامه خلبانی پرواز در ارتفاع کم و بهره گیری از مجموعه‌ای از روش‌های نوین، بسیاری از شرکت‌ها تحقیق و توسعه در زمینه صنعت هوایی را سرعت بخشیده اند.

در ابتدای سال جاری میلادی نخستین هواپیمای چند منظوره مجهز به سامانه پیشران برقی هیبریدی چین نخستین پرواز خود را در فرودگاه ژوژو لوسانگ انجام داد. این هواپیما قابلیت کاهش مصرف سوخت تا ۵۰ درصد را دارد. افزون بر این تولیدکنندگان قصد دارند تحقیق و توسعه درباره فناوری‌های کلیدی برای هواپیماهای سبک چند منظوره باری را در سال جاری آغاز کنند.

بازگشایی تدریجی حریم هوایی ارتفاع پایین و افزایش زنجیره‌های صنعتی کامل تولید هواپیماهای چند منظوره موجب رونق گردشگری نیز شده است.

در تعطیلات روز مه سال جاری، شمار پروازهای هوانوردی عمومی و زمان کل پرواز در استان هوان در مقایسه با ماه پیش از آن به ترتیب بیش از ۲۰۰ درصد و ۱۲۳.۳ درصد افزایش یافت.

یک طرح گردشگری با بالگرد که در شهر چانگشا راه اندازی شده است به گردشگران این امکان را می‌دهد که از مناظر زیبای منطقه لذت ببرند.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha