۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای توسعه صادرات به عمان

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای توسعه صادرات به عمان

در راستای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به عمان و افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش بازار، در راستای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به عمان و افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به امضا رسید.

در این نشست حاضران تفاهم‌نامه مشترکی را به‌منظور ارتقای سهم حضور تولید کنندگان و صنعت‌گران کشور (مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور) در نمایشگاه‌های تخصصی عمان، توسعه نفوذ کالاهای غیرنفتی ایرانی در بازار عمان با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور از طریق ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های یارانه‌ای به شرکت‌های توانمند تولیدی و یا صادراتی در بخش خصوصی ایران امضا کردند.

«علیرضا پیمان پاک»، رئیس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به راه‌اندازی خط مستقیم دریایی میان دو کشور ایران و عمان با حمایت دولت، گفت: مسائل ضمانتی از قبیل بحث صندوق ضمانت صادرات در مرحله ارائه خدمات است و نهایتا برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امتیازاتی که در دولت برای توسعه تجارت وجود دارد، تلاش‌های موثر انجام پذیرفته است. براساس این تفاهم‌نامه، حمایت‌ها و برنامه‌هایی که در دولت برای اعزام هیئت‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های در کشور عمان صورت می‌گیرد، هدفمندتر خواهد شد.

پیمان‌پاک در ادامه افزود: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اقدامات کلان سازمان توسعه تجارت است تا تمام اموری که در دولت در راستای توسعه و تجارت است، یکپارچه، منظم و با برنامه شده و بیشترین تاثیر را در تجارت با کشورهای همسایه در پی داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha