۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
 بازار مسکن با دستور مدیریت نمی شود| بی توجهی دولت به ظرفیت متخصصان
در گفتگو با بازار؛

بازار مسکن با دستور مدیریت نمی شود| بی توجهی دولت به ظرفیت متخصصان

ساری- قوپرانلو، نایب رئیس کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور با تاکید براینکه بازار مسکن با دستور مدیریت نمی شود، گفت: قیمت بیشتر مواد اولیه ساختمان افزایش یافته است.

ابوالقاسم قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ظرفیت انبوه سازان استان مازندران در طرح جهش تولید مسکن استفاده نشده است، گفت: مدیران تاکیدی به واگذاری پروژه به افراد متخصص ندارند.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور ضمن یادآوری اینکه در طرح جهش تولید هم تاکیدی به واگذاری ساخت سازه به افراد متخصص نیست، افزود: وزیر راه و شهرسازی می خواهد طرح به صورت دستوری انجام شود و توجهی به نظرات جامعه متخصصان ندارد.

رئیس انجمن انبوه سازان مازندران با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه ساختمان و دستمزد کارگر بر قیمت نهایی سازه تاثیر داشته است، افزود: بیش از هزار و ۳۰۰ نوع مواد اولیه ساختمان، افزایش قیمت داشته است.

وی ضمن یادآوری این نکته که این افزایش قیمت امکان خرید را از متقاضیان طرح جهش تولید مسکن می گیرد، اظهار کرد: وزیر راه شهرسازی در جلسه ای تاکید می کند که نرخ مواد اولیه ساختمان افزایش نمی یابد اما پس از چند روز قیمت ها چندین برابر می شود.

این فعال حوزه صنعت ساختمان با بیان‌ این نکته که با حکم حکومتی نمی توان بازار را اداره کرد، افزود: بازار وابسته به عرضه و تقاضاست نه قیمت گذاری دستوری.

تعدادی از ساختمان های مسکن مهر بلاتکلیف مانده است
رئیس انجمن انبوه سازان مازندران با اشاره به این نکته که هنوز تعدادی از ساختمان های مسکن مهر بلاتکلیف مانده است، اضافه کرد: به این ترتیب بعید می دانم طرح جهش تولید مسکن هم نتیجه بدهد.

به گفته نائب رئیس کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور، آن بخش از ساخت طرح مسکن مهر که به افراد غیرمتخصص واگذار شده بود منجر به صدمات و خسارات زیادی به شهروندان شد اما بناهایی که توسط نیروی متخصص ساخته شد از آن به نحو احسن بهره برداری شد.

وی ضمن یادآوری اینکه در طرح جهش تولید هم تاکیدی به واگذاری ساخت سازه به افراد متخصص نیست، افزود: وزیر راه و شهرسازی می خواهد طرح به صورت دستوری انجام شود و توجهی به نظرات جامعه متخصصین ندارد.

قوپرانلو نبود زمین مناسب در مازندران را یکی از مشکلات طرح جهش تولید مسکن در این استان برشمرد و گفت: دولت باید زمین های قابل بهره برداری را در اختیار طرح مسکن قرا دهد نه زمین هایی که باید تغییر کاربری داده و در یک فرایند طولانی مدت مجوز حامل های انرژی آن اخذ شود.

وی از وجود خانه های سازمانی استان مازندران به عنوان ظرفیتی قابل استفاده در طرح ملی جهش تولید یاد کرد و گفت: ۲۷ مسکن در سه هکتار زمین ساخته شده که البته همان بناها هم مخروبه هستند؛ بهتر است از این ظرفیت برای طرح جهش تولید مسکن استفاده کنند.

نائب رئیس کانون سراسری انجمن انبوه سازان کشور به استفاده از زمین های بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: این اراضی از زیرساخت هایی نظیر مسیر دسترسی و حامل های انرژی بهره مند هستند که این هزینه دولت را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

وی استفاده از سازه های خود مالکی را به عنوان ظرفیتی دیگر برای این طرح برشمرد و افزود: متقاضیان با دریافت تسهیلات می توانند این بناها را خریداری کنند هرچند که در این صورت باز هم قیمت نهایی برای این افراد با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha