۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
معرفی برندهای مطرح منبع تغذیه موجود در بازار ایران

معرفی برندهای مطرح منبع تغذیه موجود در بازار ایران

منبع تغذیه یا پاورساپلای (Power Supply) قطعه ای الکتریکی است که برق مورد نیاز دستگاهی را که به آن وصل شده تأمین می کند.

به گزارش بازار، منبع تغذیه یا پاورساپلای (Power Supply) قطعه ای الکتریکی است که برق مورد نیاز دستگاهی را که به آن وصل شده تأمین می کند بدین شکل که از یک منبع ولتاژ AC (برق ۲۲۰ ولت قوی شهری) را دریافت کرده و آن را به برق DC با ولتاژ مورد نیاز آن دستگاه تغییر می دهد و وارد دستگاه می کند. از این رو به منبع تغذیه مبدل انرژی نیز می گویند. در این مطلب به بررسی برترین برندهای تولید کننده منبع تغذیه صنعتی میپردازیم که در بازار ایران موجود هستند و برای خرید منبع تغذیه شناخت آنها ضروری است.

images_1659273486.png

منبع تغذیه مین ول

این شرکت توسط آقای جری لین در سال ۱۹۸۲ در کشور تایوان تأسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کننده های منبع تغذیه سوئیچینگ و درایور LED با مدل‌های استاندارد در جهان است. mean well به معنای "نیت خوب داشتن" است و در زمان افتتاح این شرکت آقای جری لین با این نامگذاری از ابتدا در ذهن خود رویای ساخت یک کسب و کار مشروع و سالم و با نیت خوب را میپرورانده و طبق آمار جهانی تا حدود بسیار زیادی نیز به آرزوی خود رسیده است. مین ول که از نوع منبع تغذیه سوئیچینگ است دارای محصولات بسیار زیاد بوده که در انواع مختلف و بر مبنای نیاز سراسر دنیا، طراحی و بهینه شده است. تعداد نمایندگی فروش آن به بیش از ۲۰۰ مرکز در جهان می رسد و به علت قیمت و کیفیت مناسب، این شرکت به یک شریک قابل اعتماد در صنعت تبدیل شده است. تعداد ۲۸۰۰ کارمند در دفتر مرکزی آن در شهرک صنعتی تایپه در تایوان مشغول به کار هستند همچنین دفاتر و شعبه های فروش آن در گوانگژو، شنژن، کالیفرنیا، آمریکا و هلند و چین قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ درآمد این شرکت به ۱۰۰۷میلیون دلار رسید. منبع تغذیه مین ول دارای تنوع بالا و عمر طولانی است که همین باعث محبوبیت آن شده است.

مبنع تغذیه آتونیکس

نام برند آتونیکس (Autonics) از ترکیب دو واژه ی اتوماسیون (Automation) و الکترونیک (electronics) برگرفته شده است. هدف از انتخاب این نام، نشان دادن تعهد شرکت به برتری در تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی از طریق نوآوری های مبتنی بر تکنولوژی می باشد. شرکت آتونیکس در سال ۱۹۷۷ در کشور کره ی جنوبی تأسیس و به دلیل توانایی در تولید انواع منبع تغذیه، سنسور و کنترلر، نامش در جهان شناخته شد. این کمپانی در حال تحقیق، تولید و فروش طیف گسترده ای از محصولات اتوماسیون صنعتی با بیش از ۶۰۰۰ نوع محصول در دسته های سنسور؛ کنترلر، دستگاه های حرکتی و سیستم های لیرز در بازار محلی و بازار جهانی است و با ارائه محصولاتی با کارایی و عملکرد عالی، انقلابی در زمینه صنعت ایجاد کرده است.

منبع تغذیه امرون

منبع تغذیه امرن محصول شرکت امرن ژاپن است که یکی از کارخانه های معروف تولید کننده محصولات اتوماسیون صنعتی در جهان است. بنیان گذار این شرکت آقای کازوما (Kazuma Tateishi) است که این شرکت را در سال ۱۹۳۳ در قسمتی از شهر کیوتو ژاپن راه اندازی کرد و در مدت کوتاهی توانست با ارائه محصولات با کیفیت و نوآوری های زیاد جای خود را در صنعت پیدا کند. نام کارخانه نیز برگرفته از نام مؤسس آن، تا سال ۱۹۹۰ «امرون تاتیشی» بود که در آن سال به نام امرون تغییر نام داد و تاتیشی از آن برداشته شد. بیشترین شناخت مردم در جهان و در ایران از امرن، به خاطر محصولاتی است که در حوزه پزشکی و سلامت تولید می کند، مانند دستگاه فشار خون اما امرن کارش را با محصولات اتوماسیون صنعتی آغاز کرده و همچنان با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد با قدرت به کار خود ادامه می دهد. در کل محصولات این شرکت را می توان در چهار دسته کلی تقسیم بندی کرد: اتوماسیون صنعتی، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات پزشکی و سلامت و سیستم های عمومی.

images_1659273546.jpg

منبع تغذیه آکرو

شرکت آکرو ACRO تولید کننده محصولاتی نظیر منابع تغذیه سویچینگ و شارژرهای صنعتی است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ در تایوان و در شهر new Taipei تأسیس شده است و در زمینه ساخت منابع تغذیه و power suplly شهرت دارد. این شرکت با اتکا به دانش طراحی، تیم تحقیق و توسعه و امکانات تولیدی خود توانسته محصولاتی را با استانداردهای جهانی و قابل استفاده در انواع کاربردهای صنعتی و غیرصنعتی به بازار عرضه نماید. از مزایای محصولات این شرکت، قیمت ارزان و رقابتی آن ها با برندهای اروپایی است. منبع تغذیه آکرو در ایران و سایر کشورها طرفداران بسیاری دارند زیرا در کنار ارزان بودن، از کیفیت بالایی نیز برخوردارند.

منبع تغذیه فونیکس

به‌ کاربردن منبع تغذیه (Power Supply Units) برای تمامی سیستم‌های صنعتی بسیار ضروری و کاملاً اجتناب‌ناپذیر می‌باشد، شرکت آلمانی فونیکس کنتاکت (Phoenix Contact) یکی از معتبرترین و با کیفیت ‌ترین تولید کننده های منبع تغذیه‌ است که با بیش از هشتاد سال سابقه، و تولید بیش از سی هزار نوع محصول مختلف، یکی از بزرگترین شرکت های عرضه تجهیزات برق و الکترونیک در زمینه اتوماسیون صنعتی Industrial Automation بوده و علاوه بر کارخانجات متعدد خود در کشور آلمان ، با تاسیس کارخانه های دیگری در بیش از ده کشور صنعتی جهان، توانسته است محصولات خود را در شش گروه مختلف و با کیفیت بالا به صنایع مختلف ارائه نماید. منبع تغذیه در هر دستگاهی با تبدیل ولتاژ ورودی به ولتاژ مورد پسند دستگاه باعث کنترل اثرات ولتاژهای بالا بر دستگاه‌های الکتریکی شده و در نتیجه ایجاد شرایطی ایمن برای سیستم‌های صنعتی و در نتیجه ایجاد نتایج قابل‌ اطمینان و معتبر در عملکرد این دستگاه‌ها می‌باشد.

منبع تغذیه دلتا

همانطور که می دانیم اهمیت منبع تغذیه آنقدر زیاد است که در فرایندهای تولید به صورت اتوماتیک، بودن یک منبع تغذیه واجب است و باید دارای عملکرد با سطح پایداری بالا بوده و از لحظ ایمنی بدون مشکل باشد. هم چنین از مهم ترین ویژگی های یک منبع تغذیه برای انتخاب، جریان و ولتاژ خروجی آن است. منبع تغذیه سوئیچینگ (Delta) جزو اولین تولیدهای شرکت دلتا می باشد. این شرکت استارت کار خود ا با تولید منبع تغذیه سوئیچینگ زده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره منبع تغذیه میتوانید به وبسایت مهرسا یاسکاوا مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha