با افزایش شفافیت، آسیب کمتری به فعالان اقتصادی وارد می‌شود
رئیس اتاق کرمان:

با افزایش شفافیت، آسیب کمتری به فعالان اقتصادی وارد می‌شود

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه بخش خصوصی طرفدار شفافیت است، می‌گوید: هرچه فعالیت‌های اقتصادی شفاف‌تر و دامنه فعالیت‌های غیررسمی و غیرقانونی کوچک‌تر باشد، فعالان اقتصادی کمتر آسیب می‌بینند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان گفت: بخش خصوصی به دنبال فعالیت‌های شفاف اقتصادی و کار صحیح است و اتاق کرمان از هیچ فعالیت غیررسمی و غیرقانونی حمایت نکرده و نخواهد کرد.

طبیب زاده در کارگاه آموزشی تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، افزود: معتقدیم هر چه فعالیت‌های اقتصادی شفاف‌تر باشند، پایه‌های جدید مالیاتی افزایش می‌یابد و آسیب کمتری به فعالان اقتصادی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین ساختارها در اتاق کرمان پرداختن به مسائل مالیاتی توسط نایب‌رئیس اتاق است زیرا معتقدیم رفع مسائل مالیاتی در کنار مسائل بیمه‌ای و بانکی می‌تواند به بهبود فضای کسب‌وکار کمک کند.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه ناعادلانه بودن اخذ مالیات فعالان اقتصادی را ناراحت می‌کند، خطاب به مسئولان گفت: ما را همراه خود بدانید تا بتوان بهتر و سریع‌تر برای بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال اقداماتی را انجام داد.

در ادامه این کارگاه آموزشی رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن ارائه مباحث آموزشی بیان کرد: تأثیر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بر روی کسب‌وکارهاست و فضای کسب‌وکار کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محمد برزگری افزود: اگر اجرای این قانون به سمت فرآیندهای سیستمی حرکت کند، خروجی آن مبارزه با قاچاق، کاهش دعواهای بین اشخاص، حل برخی مسائل مالیاتی و مشکلات برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی با قدردانی بابت فراهم کردن زمینه برگزاری این کارگاه آموزشی و پیگیری برای حل مسائل فعالان اقتصادی، اظهار کرد: جنس این قانون با سایر قوانین متفاوت است و باید قبل از اجرا به‌خوبی تبیین و مطرح شود.

برزگری، هوشمندسازی نظام مالیاتی را منوط به داشتن نگاه بلندمدت و انجام فرآیندهای لازم در این زمینه دانست. گفتنی است در این کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تبیین شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha