۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
بی رغبتی برای سرمایه گذاری در حوزه برق| تامین مالی؛ حلقه مفقوده سرمایه گذاری
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با بازار:

بی رغبتی برای سرمایه گذاری در حوزه برق| تامین مالی؛ حلقه مفقوده سرمایه گذاری

رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مدل تأمین مالی ما مدلی نیست که سرمایه‌گذاران رغبت پیدا کنند و در حوزه برق سرمایه‌گذاری کنند.

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره علت عدم توفیق در سرمایه‌گذاری در حوزه برق، گفت: ما در این بخش با مشکل تأمین مالی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ما باید حتماً فاینانس ها را بیاوریم، سرمایه‌گذار داخلی و خارجی بیاید. در حال حاضر مدل تأمین مالی ما مدلی نیست که سرمایه‌گذاران رغبت پیدا کنند و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتماً دولت باید مدل تأمین مالی خود را بهبود بخشد و اصلاح کند که در بخش برق برای سرمایه‌گذاران سوددهی باشد و در این بخش کار کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتما ما نیازمند این هستیم که در بخش برق به طور جدی سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند، در غیر این صورت در سال‌های پیش‌رو مشکلات ما افزایش می‌یابد.

رشیدی بیان کرد: همین امسال ما مشکلات بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم اما ناگفته نماند که وزارت نیرو تاکنون مدیریت خوبی در بحث خاموشی‌ها داشته و توانسته بخش صنعت، کشاورزی و مصرف خانگی را کنترل کند و خاموشی ها به گونه‌ای باشد که نارضایتی‌ها به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: تأمین مالی باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبار مالی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که برای سرمایه‌گذار سوددهی داشته باشد. اعتبارات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق در حال حاضر کافی نیست و از سوی دیگر مدل تأمین مالی آن هم مطلوب سرمایه‌گذاران بخش انرژی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مدل تأمین مالی در حوزه برق و انرژی اصلاح شود تا سرمایه‌گذاران ترغیب شوند که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند. دولت حتماً باید در این زمینه به طور عاجل اقدام کند.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha