۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
صدور ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار فقره سند برای واحد های مسکونی روستایی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد

صدور ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار فقره سند برای واحد های مسکونی روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

به گزارش بازار، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره سنددار شدن واحدهای روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افزود : تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار سند برای خانه های مسکونی در روستاها و ۳۰۰ هزار فقره سند برای خانه های مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که در مجموع با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار فقره سند برای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحد های مسکونی روستایی سند دار شده است گفت : عظم و اراده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر این است که برای تمامی واحد های روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا پایان امسال سند (حدنگاری) صادر کند که امیدواریم تا پایان امسال جشن سنددار شدن تمام اراضی و املاک روستایی کشور را برگزار کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : صدور اسناد حدنگاری شده هم تثبیت مالکیت روستاییان است و هم در گرفتن تسهیلات می توانند از آن بهره ببرند و در سیل اخیر نیز املاک روستاهای که پیش از این حدنگاری شده بود هیچ گونه نگرانی ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قانون صدور اسناد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است گفت : افرادی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هنوز سند خود را نگرفته اند به بنیاد مسکن شهرستان ها که حدود ۴۰۰ شهرستان است مراجعه کنند تا کارها انجام و روند آن طی شود.

غلامرضا مجیدی مدیر کل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این خصوص گفت : حتی اراضی قولنامه‌ای یا املاکی که نسق آنها مشخص نیست، با همکاری شورای اسلامی روستا و از طریق استعلام توسط سایر مراجع به سرعت سند ملکی تک برگی خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha